خانه تاریخی تاج مسافران را مشتاق زندگی در این مکان می‌کند؛ اشتیاقی که احتمالاً زیاد دوام نمی‌آورد

خانه تاریخی تاج مسافران را مشتاق زندگی در این مکان می‌کند؛ اشتیاقی که احتمالاً زیاد دوام نمی‌آورد

پایگاه خبری گلونی؛ راضیه حسینی: خانه تاریخی تاج  یکی از بناهای سنتی کاشان است که در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده و  در زمینی به مساحت ۷۰۰ و زیربنای ۸۰۰مترمربع ساخته شده و  معماری بومی و خاص منطقه کاشان را دارد و  از نمونه خانه‌های عام مردم کاشان در دوره قاجار است.

این خانه ۳طبقه همکف، گودال باغچه و سرداب تحتانی، ۲حیاط بیرونی و اندرونی و ۱۳ اتاق پنج دری و سه دری و تک دری دارد.

این خانه در ایام مختلف سال پذیرای گردشگران زیادی است که برای دیدن اماکن تاریخی کاشان به این شهر سفر کرده‌اند.

گردشگرانی که با ورود به خانه تاج مجذوب زیبایی و معماری خاص و سنتی آن می‌شوند و در دفتری که برای نوشتن چندخط یادگاری و ثبت جملاتی از مسافران گذاشته شده با حسرت از نبود این سبک خانه‌ها می‌نویسند و آرزو می‌کنند ای کاش در چنین خانه‌هایی زندگی می‌کردند.

نوشته‌های مردم

اما واقعیت با این احساس زودگذر متفاوت است. خیلی از ما حاضر نیستیم زندگی لوکس در آپارتمان‌های شیک امروزی را کنار بگذاریم و در خانه‌های ویلایی و سنتی زندگی کنیم.

اگر هم تصمیم به این کار بگیریم تا آن خانه ویلایی را مانند یک آپارتمان امروزی مجهز نکنیم حاضر به زندگی در  آنجا نیستیم.

بیایید با هم روراست باشیم. ما فقط از گذراندن ساعاتی در این بناهای تاریخی و زیبا لذت می‌بریم و اگر همین الان کلید یکی از این خانه‌ها را به ما بدهند به هفته نکشیده بار و بندیل‌مان را جمع می‌کنیم و می‌رویم سر خانه و زندگی آپارتمانی خودمان و با آرامش و لذت به زندگی ادامه می‌دهیم.

این هم یکی از تناقض‌های دنیای امروزی است.

از حس بودن در یک خانه سنتی حیاط‌دار با گل و گیاه و پنجره‌هایی که همیشه خدا آفتاب را به داخل خانه راه می‌دهند و روی فرش پهن می‌کنند لذت می‌بریم، ولی حاضر نیستیم آپارتمان مجهز و شیک‌مان را رها کنیم.

اگر به ما می‌گفتند همین الان می‌توانید به سال‌ها پیش بروید و در همین خانه‌ها زندگی کنید آیا حاضر می‌شدیم در دنیایی بدون موبایل، تبلت و انواع تکنولوژی‌های امروزی زندگی کنیم؟

چند نفرمان سوار این ماشین زمان می‌شدیم؟

پایان پیام

کد خبر : 143346 ساعت خبر : 8:23 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=143346
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات