رشت شهر روز و شب‌های بیدار است و دکه‌های کباب خیابانی چراغ این شب‌ها را روشن نگه می‌دارند

رشت شهر روز و شب‌های بیدار است و دکه‌های کباب خیابانی چراغ این شب‌ها را روشن نگه می‌دارند

پایگاه خبری گلونی؛ راضیه حسینی: رشت شهر روز و شب‌های بیدار است. در هر ساعتی از شبانه‌روز که به این شهر قدم بگذارید خاموشی و خواب را نخواهید دید.

یکی از مشاغلی که سال‌هاست چراغ شب‌های رشت را روشن نگه داشته دکه‌های کبابی در میدان شهرداری است.

از همان زمان که شهرداری رشت پر از خودرو بود تا حالا که به پیاده‌راه فرهنگی تغییر پیدا کرده و حال و هوایی دیگر دارد. دکه‌های کبابی جزئی از این خیابان شده‌اند، قسمتی از تاریخ رشت. این روزها بر تعدادشان اضافه شده و هرکدام در اطراف خود برای پذیرایی از مشتریان تعدادی میز و صندلی چیده‌اند.

شب که می‌رسد منقل‌های کباب روشن و مشتری‌ها کم‌کم جمع می‌شوند.

این روزها که قدرت اقتصادی مردم کمتر شده، دکه‌های کبابی رونق بیشتری پیدا کرده‌اند. مهم‌ترین نکته درمورد این کبابی‌ها رعایت بهداشت است.

بعضی از این دکه‌ها سال‌های زیادی است که در این مکان مشغول کار هستند و برای خود اسم و رسمی دارند، اما بعضی دیگر نام‌آشنا نیستند.

یکی از مشکلاتی که به نظر می‌رسد در کبابی‌های خیابانی وجود داشته باشد، رعایت بهداشت است.

در سال ۱۳۹۶ سرپرست سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری رشت گفت« فروشندگان کباب خیابانی موظف به کسب کارت بهداشت و نظارت بهداشتی می‌شوند.»

داشتن کارت بهداشت برای کبابی‌های خیابانی بسیار مهم است و باعث می‌شود مردم  با خیالی آسوده از آنها خرید کنند. البته از کنار بعضی از این دکه‌ها که بگذریم به این نتیجه می‌رسیم که یا کارت بهداشت ندارند یا اگر دارند نظارتی روی آنها نمی‌شود.

ظرف‌هایی که کباب را در آن سرو می‌کنند و میز و صندلی‌های که مردم روی آنها می‌نشینند و همین‌طور سطل‌های بزرگ نگهداری نان، شرایط خوبی ندارند. از همه این‌ها که بگذریم سؤال اساسی که با گذشتن از کنار این دکه‌ها ذهن من را مشغول می‌کند نبود آب برای شستشوی ظروف است.

اگر آب برای شستشو نباشد چگونه بهداشت رعایت می‌شود؟

این دکه‌ها قسمتی از هویت رشت شده‌اند و حذف آنها ممکن نیست. بهترین راه نظارت بیشتر شهرداری بر بهداشت آنها است تا غذای سالم تحویل مشتری بدهند و در آخر نه سیخ بسوزد، نه کباب.

پایان پیام

کد خبر : 143526 ساعت خبر : 3:55 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=143526
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات