سایت های اینترنتی برای ورود به سرورهای داخلی صف کشیدند

سایت های اینترنتی برای ورود به سرورهای داخلی صف کشیدند

پایگاه خبری گلونی محسن باقری: صف کشی سایت‌های اینترنتی برای ورود به ایران! خواسته یا ناخواسته در این مدت فشار زیادی متحمل سرویس‌های داخلی شده، برخی تلاش کردند که تا حد ممکن سرویس خود را در دسترس یا به اصطلاخ استیبل نگه دارند، اما خارج از ساختار نرم‌افزاری و نیز تلاش و سواد نیروهای انسانی شرکت‌ها، کشش و قدرت زیر ساخت‌های فنی نیز برای تحقق این اتفاق مهم هستند.

صف کشی سایت های اینترنتی

شاید در زمانی که اینترنت وصل باشد حجم ترافیک و نیاز سخت‌افزاری شرکت‌ها بین سرویس‌های ایرانی و خارجی تناسبی نسبی داشته باشند به این معنی که برخی از سرویس‌های داخلی و برخی دیگر از سرویس‌های خارجی استفاده می‌کنند و این خود به خود قدرت انتخاب را در اختیار مخاطب قرار داده و طبیعتاً فضای کسب و کارها و سایت‌های اینترنتی را بالانس می‌کند.

اما این به هم ریختگی و عدم تناسب می‌تواند به همه آسیب بزند، چرا که اساساً در برهه‌های مختلف حسب عدم اهمیت برای دولت‌ها، به اینترنت ملی هیچ توجهی نشده و عملاً در حد یک اسم زیبا باقی مانده است.

اما زمان‌های حساس که اینترنت از دسترس خارج می‌شود، به‌به و چه‌چه‌ها به اینترنت ملی توسط برخی در حالی شروع می‌شود که اساساً یک حجم فشار جدی متوجه سرویس‌های داخلی است، سرویس‌هایی که در عین نیاز مخاطب به آنها گاه از دسترس خارج شده و عملاً نمی‌توانند نیاز مخاطب را پاسخگو باشند.

این وسط دو نفر متضرر می‌شوند، نفر حقوقی شرکتی است که علیرغم هزینه کرد‌های فراوان در چشم افکار عمومی بدنام می‌شود و نفر حقیقی کاربری است که به دنبال یک سرویس برای برآورده‌سازی نیازهای روزمره خود می‌گردد اما چیزی نمی‌یابد!

از طرفی زیر ساخت‌های فنی و سروری موجود محدودیت‌هایی دارند و در صورت وردد همه سایت‌های خارجی به سرورهای داخلی احتمال اختلال پیش از پیش در این داستان وجود دارد.

در حال حاضر به شکل جدی سایت‌های مختلف در صف ورود به سرورهای ایران قرار گرفته و بسیاری از آن‌ها منتقل شده‌‎اند، اما واقعاً سرورها و زیرساخت داخلی چه مقدار می‌تواند این حجم سایت و سرور را به نحو احسن و بدون افت سرعت مدیریت کنند؟

حالا اینجا چه کسی باید مدیریت این فضا را به عهده بگیرد؟ اصلاً برای کسی افت سرعت، کیفیت و خدمات اهمیتی دارد؟

پایان پیام

کد خبر : 143100 ساعت خبر : 8:25 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=143100
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات