پره صیادی قاتل باکلان‌های دریای خزر

پره صیادی قاتل باکلان‌های دریای خزر

به گزارش پایگاه خبری گلونی تورهای ماهیگیران دریا، گاهی قربانیانی دارد که با بی‌توجهی صیادان زندگی‌شان نابود می‌شود و برای خیلی از ماهیگیران کوچکترین اهمیتی ندارد.

پره صیادی گاهی بی‌رحمانه قاتل باکلان‌ها می‌شود، گونه‌ای از مرغان ماهی‌خوار که گاهی در این پره‌ها گیر می‌افتند و خفه می‌شوند. صیادان هم بدون توجه لاشه آنها را در ساحل رها می‌کنند ومی‌روند.

قربانعلی محمدپور مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان در گفتگو با ایسنا درباره این مشکل  گفت: «تجمع مرغ های ماهی خوار معمولاً در جاهایی است که پره به سمت ساحل کشیده می شود و مرغ های ماهی خوار یا باکلان ها در هنگام کشیده شدن در این تورها گرفتار و خفه می شوند.

محمدپور با بیان اینکه صیادان نیز با رهاکردن لاشه این پرندگان در سواحل منظره زشتی را بوجود می آورند، خاطرنشان کرد: این مساله با حساسیت بیشتری در حال پیگیری است.

وی ادامه داد: گروهی از معاونت فنی اداره کل را به منطقه اعزام کرده ایم تا عوامل به طور دقیق بررسی و متخلفین شناسایی شوند.

پره صیادی قاتل باکلان‌های دریای خزر

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان با اشاره به اینکه وقوع این اتفاقات هر ساله مشاهده می شود، خاطرنشان کرد: همواره علت اصلی این منظره ناخوشایند، خفگی باکلان ها به دلیل گیرافتادن در پره های صیادی است.

وی اظهار کرد: در همه خطوط ساحلی که پره صیادی وجود داشته باشد شاهد این اتفاق هستیم و باید صیادان مواظب باشند که مرغ های ماهی خوار در این تورها نیفتند.

محمدپور گفت: علاوه بر این پرندگان، فک های خزری نیز همواره قربانی این پره‌های صیادی می شوند و همانطور که می بینیم حیات تنها پستاندار دریای خزر در حال خطر است.»

 چاره کار سخت نیست. فقط کمی توجه و مراقبت می‌خواهد.

صیادانی که تورهای خود را پهن می‌کنند و از دریا روزی می‌گیرند اگر کمی مراقب موجودات دیگر دریایی و پرندگانی مثل مرغ ماهیخوار باشند شاهد چنین  صحنه‌های دلخراشی نخواهیم بود.

 پایان پیام

کد خبر : 144406 ساعت خبر : 11:29 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=144406
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات