پیگری بسته حمایتی دولت از بین ده‌ها خبر؛ بسته معیشتی خود را چگونه دریافت کنیم؟

پیگری بسته حمایتی دولت از بین ده‌ها خبر؛ بسته معیشتی خود را چگونه دریافت کنینم؟

سومین مرحله از یارانه حمایت معیشتی برای جبران آسیب‌های ناشی از افزایش قیمت بنزین امشب (دوم آذر ماه) در اختیار خانوارها قرار می‌گیرد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سیما، مهمان امشب برنامه «نگاه یک» محمدباقر نوبخت ـ رییس سازمان برنامه و بودجه ـ خواهد بود تا در این باره گفت‌وگو کند.

پیگری بسته حمایتی دولت

اصلاح ساختار بودجه کشور نیز از دیگر محورهای برنامه امشب «نگاه یک» است.

«نگاه یک» به تهیه‌کنندگی حسن نهضت کاری از گروه سیاسی شبکه یک سیما است که شنبه‌ها پس از سریال شبانگاهی روی آنتن می‌رود.

سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان طرح حمایت معیشتی وزارت رفاه درباره اینکه آیا افرادی که اخیرا از فهرست یارانه بگیران حذف شده‌اند مشمول دریافت بسته جدید خواهند بود یا خیر؟ گفت: افرادی که به دلیل آزمون وسع، مشخص شد که وسع مالی بالایی دارند و در زمره سه دهک بالای درآمدی هستند قطعا مشمول بسته حمایتی جدید نخواهند بود.

کدملی خود را به  سامانه #۶۹۶۳* پیامک کنید.

توزیع یارانه‌ معیشتی در استان‌ها
توزیع یارانه‌ معیشتی در استان‌ها

حسین میرزایی ضمن اعلام اینکه سامانه #۶۹۶۳* به منظور کسب اطلاع از وضعیت دریافت بسته حمایتی دولت فعال خواهد شد اظهار کرد: جزئیات دقیق از زمان آغاز بکار این سامانه را متعاقبا به مردم اطلاع رسانی می‌کنیم.

وی در پاسخ به پرسشی درباره فهرست مشمولان دریافت بسته حمایتی اعم از کارگران فصلی، دستفروشان، دختران مجرد و … گفت: هر آن کس که دارای کد ملی باشد بنابر بررسی وسع مالی خانوارها چنانچه افراد در زمره سه دهک بالای درآمدی نباشند می‌توانند مشمول این طرح قرار بگیرند و درخواست خود را برای دریافت این بسته حمایتی ارائه کند تا پس از بررسی شاخص‌ها و استانداردهای موجود، مشمول بودن یا نبودن وی را اعلام کنیم. دریافت بسته‌ها ابدا قشری نیست که بگوییم یک قشر مشمول هستند و قشر دیگر مشمول نیستند.

سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان طرح حمایت معیشتی وزارت رفاه درباره اینکه آیا افرادی که اخیرا از فهرست یارانه بگیران حذف شدند مشمول دریافت بسته جدید خواهند بود یا خیر؟ گفت: افرادی که به دلیل آزمون وسع، مشخص شد که وسع مالی بالایی دارند و در زمره سه دهک بالای درآمدی هستند قطعا مشمول بسته حمایتی جدید نخواهند بود.

پیگری بسته حمایتی دولت

تشریح ملاک‌های تعیین وسع مالی خانوار برای دریافت «بسته معیشتی»

وی درباره زوجینی که به تازگی ازدواج کرده‌اند نیز گفت: اگر هنوز یارانه شان را از خانواده‌شان جدا نکرده باشند و یارانه شان وصل باشد که مشکلی وجود ندارد؛ اما اگر یارانه شان قطع شده باشد و یا قصد داشته باشند حساب یارانه خود را تفکیک کنند باید به پلیس ۱۰+ مراجعه و پرونده تشکیل بدهند و مراحل لازم را طی و سپس اطلاعات خود را با ذکر دلیل در سامانه‌ای که اعلام خواهیم کرد، وارد کنند تا مراحل لازم طی شود.

سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان طرح حمایت معیشتی وزارت رفاه درباره مدت زمان رسیدگی به درخواست‌های مطرح شده برای جاماندگان نیز گفت: این مدت زمان برای سنجش شاخص‌ها بستگی به میزان درخواست‌ها دارد اما همانطور که سخنگوی دولت اعلام کرد افرادی که به هر دلیلی در حال حاضر در لیست مشمولان قرار نگرفته‌اند در صورت درخواست رسیدگی مجدد و تایید درخواست توسط وزارت رفاه  مشمول بسته خواهند شد.

دولت پس از اعمال تغییرات در نرخ بنزین و افزایش ۲ هزار تومانی هر لیتر بنزین آزاد، با ارائه گزارشی اعلام کرد که در صدد جبران گرانی بنزین و پرداخت تمامی عواید حاصل از افزایش نرح این کالا به مردم است.

در این راستا اعلام شد که به جامعه هدفی ۶۰ میلیون نفری (۱۸ میلیون خانوار) شامل «مددجویان کمیته امداد، بهزیستی، زنان سرپرست خانوار، بازنشستگان، مستمری بگیران، معلمان، روستاییان و عشایر، کارگران، کارمندان و اقشار کم درآمد» هر ماه مبلغی بر اساس بعد خانوار واریز خواهد شد که بر این مبنا برای خانوارهای تک‌نفره ۵۵ هزار تومان، دو نفره ۱۰۳ هزار تومان، سه نفره ۱۳۸ هزار تومان، چهارنفره ۱۷۲ هزار تومان و پنج نفره و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان در نظر گرفته شد.

استعلام بسته حمایتی دولت

سازمان برنامه و بودجه کشور اعلام کرد که واریزی مربوط به آبان ماه در سه مرحله انجام خواهد شد که دوشنبه شب و چهارشنبه شب هفته گذشته مرحله نخست و دوم این طرح برای یک گروه حدود ۴۰ میلیون نفری واریز شد.

در ادامه نیز، مقرر شده شنبه شب (امشب) دوم آذرماه مرحله سوم واریز ها به حساب سرپرستان خانوار ۲۰ میلیون نفر باقیمانده واریز شود؛ با این حساب، مجموع دریافت کنندگان کمک معیشتی دولت به ۶۰ میلیون نفر خواهد رسید.

ثبت نام بسته های حمایتی دولت

براساس اعلام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پس از واریز آخرین مرحله یعنی امشب، افرادی که موفق به دریافت این مبلغ نشده باشند، از فردا ( یکشنبه) می توانند اعتراض خود را با شماره گیری  #۶۳۶۹* و حتما با استفاده از خط تلفن همراهی که به نام سرپرست خانوار است، ثبت کنند.

پایان پیام

کد خبر : 143128 ساعت خبر : 9:46 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=143128
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات