جنگ است که آمریکا را از بزرگترین مخمصه تاریخ خود نجات می‌دهد

جنگ است که آمریکا را از بزرگترین مخمصه تاریخ خود نجات می‌دهد

به گزارش پایگاه خبری گلونی مجید یونسیان در صفحه اینستاگرام خود نوشت: هوشیار باشیم و خویشتن‌دار.

تنها جنگ است که آمریکا را از بزرگترین مخمصه تاریخ خود نجات خواهد داد؛ چون واشنگتن و همپیمانش، اسراییل، براین باورند که نقطه قوت آنها فقط در دو چیز است: اول، توان به‌کارگیری ابزار پیشرفته نظامی. دوم، سلطه بلامنازع و رعب‌آور بر نهادهای سیاسی بین‌الملل.

در این دو توان آمریکا تردیدی نیست؛ اما آمریکا تاکنون فرصتی نیافته که از این دو ابزار استفاده همزمان نماید. هژمونی سیاسی آمریکا مدت‌هاست که رو به افول نهاده و هرچه زمان می‌گذرد، آمریکا گام‌به‌گام از مناطق استراتژیک و حیاتی جهان عقب رانده می‌شود.

ایران و عراق در پیوند با هم یک شکاف بزرگ در منطقه‌ای ایجاد کرده‌اند که کانون اصلی پمپاژ منابع‌مالی به اقتصاد آمریکا و حوزه حیاتی امنیت منافع این کشور است.

جنگ است که آمریکا را از بزرگترین مخمصه تاریخ خود نجات می‌دهد

آمریکا در چارچوب سیاست‌های متعارف، دیپلماتیک و سیاسی قدرت و تاثیر خود را از دست داده است و شکست‌های پی‌درپی دیپلماتیک واشنگتن را کاملا سردرگم کرده است.

آمریکا برای راهگشایی و غلبه براین افت محسوس توان سیاسی، دو راه پیش‌رو دارد: راه اول، تامل و توافق با ایران است و راه دوم، جنگ و استفاده از فناوری‌های پیشرفته نظامی است.

آمریکا با اقدام به حمله تروریستی به سردار شهید قاسم سلیمانی سعی در آزمودن این روش است؛ اما نقطه قوت ایران نه در توان نظامی و سلاح‌های پیشرفته، بلکه در توان سیاسی و نفوذ منطقه‌ای است و این، چیزی است که موجب استیصال آمریکا شده است.

آمریکا با نواختن شیپور جنگ قصد کشاندن ایران به یک بازی خطرناک دارد. یک جنگ مبتنی بر فناوری‌های پیشرفته که پیامد آن تخریب زیرساخت‌های اقتصادی کشورهای منطقه و ایران و تبدیل آن به تلی از خاکستر و دود است.

ایران با حفظ خویشتنداری می‌تواند آمریکا را ناکام بگذارد و مانع خروج واشنگتن از گردابی شود که هرچه زمان بگذرد؛ بیشتر در آن فرو می‌رود.

زمان برای پاسخ به جنایات آمریکا هیچ‌وقت دیر نیست و این پاسخ را تنها نباید در تلافی احساساتی دانست. خط‌مشی رسانه‌ای حامیان آمریکا دلخوش بودن به موفقیت  تاکتیک جدید آمریکا در گشودن راه جنگ فناورانه است؛ درحالیکه هوشیاری رهبران سیاسی و نظامی ایران می‌تواند همه این آرزوها را بر باد دهد.

پایان پیام

کد خبر : 146034 ساعت خبر : 5:06 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=146034
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات