سیمرغ جشنواره فجر بالاخره ملی شد

سیمرغ جشنواره فجر بالاخره ملی شد

تندیس‌های سیمرغ بلورین سی‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر در سال رونق تولید ملی توسط صنعت‌گران ایرانی ساخته می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری گلونی عزت‌اله علیزاده معاون اجرایی جشنواره فیلم فجر ضمن اعلام این خبر گفت: بعد از فراخوانی که در ۳۱ شهریورماه منتشر شد تعدادی از فعالان این حوزه نسبت به ساخت سیمرغ بلورین اعلام آمادگی کردند که در نهایت باتوجه به بررسی‌هایی که صورت گرفت دو کارخانه تولیدکننده ظروف کریستال در کشور از نظر اجرایی و امکانات کیفی مورد تأیید قرار گرفتند.

وی ادامه داد: در نهایت مقدمات ساخت توسط یکی از این تولیدکنندگان فراهم شده که در حال اجرا هستند و به‌زودی مراحل تولید آن آغاز خواهد شد.

سیمرغ جشنواره فجر بالاخره ملی شد

علیزاده با تقدیر از تلاش و همکاری معاونت صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برای نهایی شدن ساخت این تندیس در کشور گفت: با حمایتی که صورت گرفت توانستیم با این تولیدکنندگان به نتیجه برسیم و در نهایت پس از چند دوره اخیر، تندیس سیمرغ بلورین از جنس کریستال به‌صورت یکپارچه به‌دست صنعتگران ایرانی ساخته می‌شود.

تاریخچه جشنواره

جشنواره فیلم فجر مهمترین جشنوارهٔ سینمایی ایران است که از سال ۱۳۶۱ تاکنون معمولاً در میانه بهمن ماه هر سال در تهران برگزار می‌گردد. تاکنون ۳۷ دوره از این جشنواره برگزار شده‌است که آخرین آن در سال ۱۳۹۷ بود. این جشنواره توسط بنیاد سینمایی فارابی و زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.

جشنواره فجر تا سال ۱۳۷۴ فقط به تولیدات سالانهٔ سینمای ایران می‌پرداخت.

از سال ۱۳۷۴ جشنواره به صورت بین‌المللی برگزار می‌شود و علاوه بر سینمای ایران، در بخش بین‌الملل به بررسی فیلم‌هایی از سینمای جهان می‌پردازد. در بخش‌های رقابتی این جشنواره، شرکت کنندگان برای کسب جایزهٔ مخصوص که «سیمرغ بلورین» نام دارد با هم رقابت می‌کنند. دیپلم افتخار و لوح زرین از دیگر جوایز این جشنواره هستند.

پایان پیام

کد خبر : 145583 ساعت خبر : 9:49 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=145583
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات