عیدی امسال کارگران حدود چهل درصد افزایش یافت؛ مبلغی که در مقابل تورم ناچیز است

عیدی امسال کارگران حدود چهل درصد افزایش یافت؛ مبلغی که در مقابل تورم ناچیز است

خدایی، نماینده کارگران در شورای عالی کار: «از ماه آینده پرداخت عیدی به کارگران در دستور کار قرار می‌گیرد و حداقل عیدی کارگران نیز در پایان سال حدود ۳ میلیون و ۳۲ هزار تومان است. حداکثر عیدی پرداختی به کارگران در سال جاری طبق قانون حدود ۴ میلیون و ۵۴۸ هزار تومان است.»

به گزارش پایگاه خبری گلونی مبنای تعیین عیدی پایان سال همه کارگران مشمول قانون کار، حداقل دو و حداکثر سه برابر مصوبه دستمزد شورای عالی کار است و کارفرمایان باید دو ماه پایه حقوق را به عنوان حداقل عیدی و سه ماه پایه حقوق را به عنوان حداکثر عیدی و پاداش آخر سال به نیروهای کار خود بدهند.

عیدی امسال کارگران حدود چهل درصد افزایش یافت

حداقل عیدی کارگران در سال گذشته دو میلیون و ۲۲۲هزار و ۵۳۸ هزار تومان و حداکثر عیدی سه میلیون و۳۳۳ هزار و ۸۰۷ هزار تومان بوده که برای سال جاری حدود چهل درصد افزایش یافته است.

البته این چهل درصد با میزان تورم واقعی بازار، فاصله بسیار زیادی دارد و بسیاری از مردم مجبور هستند برای این‌که از پس خرج و مخارج عید و تهیه وسایل مورد نیاز برآیند راه صرفه‌جوبی حداکثری را در پیش بگیرند و موارد بسیاری را از لیست خرید خود کم کنند.

 حداقل عیدی کارگران امسال به میزان ۸۰۹ هزار و ۴۶۲ تومان افزایش یافته که این رقم در مقایسه با قیمت‌های بالای اجناس بازار مبلغ زیادی نیست.

قیمت‌هایی که نشان از تورم بسیار بالا دارد و با این دستمزدها به سختی می‌توان از پس خرج و مخارج برآمد.

دستمزدی که در طول سال آنقدر کم و ناچیز است که کفاف خیلی از نیازهای ضروری کارگران را نمی‌دهد.

درست است که عیدی افزایش چهل درصدی داشته است ولی در بازار پرتلاطم این روزها چهل درصد مبلغ زیادی نیست و به سختی می‌توان خرید عید را با این مبالغ به سرانجام رساند.

پایان پیام

کد خبر : 146437 ساعت خبر : 2:11 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=146437
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات