کتاب کار کار انگلیسی هاست را یک سیاستمدار انگلیسی نوشته است

کتاب کار کار انگلیسی هاست را یک سیاستمدار انگلیسی نوشته است

به گزارش پایگاه خبری گلونی کتاب کار کار انگلیسی هاست یادداشت‌های یک کارشناس مسایل سیاسی ایران و یا روزنامه‌نگار ایرانی نیست؛ بلکه بخشی از روایت جک استراو، سیاستمدار انگلیسی و وزیر خارجه انگلستان طی سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۶ است.

او همچنین ریاست هیئت اروپایی را در کنار دومینیک دو ویلپن و یوشکا فیشر، در جریان نشست مشترک وزیران خارجه اروپایی و هئیت ایرانی که در سعد‌آباد تهران دربار مسئله هسته‌ای ایران برگزار شد، بر عهده داشت.

همه اینها سبب شده تا با روایتی جذاب، مهم و پر از جزئیات به قلم یکی از مسئولین دولت کشوری روبرو شویم که در دهه‌های گذشته همواره برای ارتباط با ایران مشکل داشته است.

«کار کارِ انگلیسی‌هاست» در پی روشن کردن همین مشکلات و پیچیدگی‌های ارتباط با ایران است؛ این کتاب برای هر کسی که به ایران و مسائل آن علاقه‌مند است راهگشا است و کمک می‌کند تا فهم عمیق‌تر و بهتری از این کشور شگفت‌انگیز داشته باشد.

این کتاب را انتشارات پارسه در ۳۸۴ صفحه وارد بازار نشر کرده است.

کتاب کار کار انگلیسی هاست یکی از کتاب‌های شاخص در حوزه علوم اجتماعی است.

حوزه‌ای که جامعه ما در آن دچار فقر مطالعاتی است و به شدت نیاز است که ما در مورد علوم اجتماعی و جامعه خود بخوانیم.

اهمیت مطالعه علوم اجتماعی:

امروزه در کشورهای پیشرفته که سابقه طولانی و تجربه وسیعی در تحقیقات و اکتشافات علمی و فنی دارند، بیش از پیش به این حقیقت پی برده‌اند که داشتن منابع طبیعی و ثروت برای ایجاد جامعه پیشرفته و صنعتی و مبتنی بر عدالت و نظم هرچند لازم است، اما کافی نیست و آن‌چه در حقیقت سرمایه پایدار و مطمئن هر جامعه را تشکیل می‌دهد افرادی هستند که برای ساختن جامعه آباد و آزاد، از لحاظ فکری و عاطفی و اجتماعی تربیت شده باشند.

شاهد بر این مدعا، وجود کشورهای پیشرفته‌ای مانند انگلستان در غرب و ژاپن در شرق است که بدون داشتن منابع زیرزمینی سرشار و تنها با سرمایه انسانی یعنی وجود افراد دانشمند و خلاق خود توانسته‌اند از لحاظ صنعتی و اجتماعی کمبودهای مادی را جبران کرده، جامعه‌ای پیشرفته پدید آورند و بر جامعه‌هایی که تنها دارای منابع طبیعی هستند، سبقت گیرند و آن‌ها را به بازار فروش کالاهای خود تبدیل کنند.

پایان پیام

کد خبر : 146099 ساعت خبر : 7:09 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=146099
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات