ابر بارانش گرفته فیلمی در ستایش زندگی است

ابر بارانش گرفته فیلمی در ستایش زندگی است

پایگاه خبری گلونی انوشه میرمجلسی: فیلم‌های سورئالیستی معمولا در ایران در زمره فیلم‌های موفق از نظر اکران قرار نمی‌گیرند. شاید مهمترین دلیل این اتفاق، ریتم کند این فیلم‌هاست که چندان با روحیات فیلم‌دوستدان جور در نمی‌آید.

مجید برزگر با فیلم «ابر بارانش گرفته» به سراغ همین سبک فیلمسازی رفته است و با قصه‌ای ساده اما مهم به مقوله مرگ و زندگی پرداخته است. قصه پرستاری که برای کمک به دیگران تلاش می‌کند و این کمک، گاهی با گفتگو اتفاق می‌افتد، گاه با شنیدن رازهایشان و گاه با کاهش دردهای جسمی و روحی‌شان.

ابر بارانش گرفته فیلمی در ستایش زندگی است

مجید برزگر در نشست خبری فیلم گفت: «من برای اقلیتی‌ اثر تولید می‌کنم و تجربه فیلم‌های قبلی‌ام نشان داد تماشاگر خاموشی که جریان اصلی سینما را دنبال نمی‌کند با این آثار به سینما می‌آیند و تلاشم هم در این سالها آوردن تماشاگر منفعل بوده است.»

قصه فیلم البته کمی دیر شروع می‌شود و یکی از نقاط ضعف داستان همین است.

از آنجایی که «ابر بارانش گرفته» تجربه متفاوتی در میان دیگر فیلم‌هاست؛ تماشای آن و تامل در باب قصه فیلم خالی‌ از لطف نیست.

فیلم سینمایی «ابر بارانش گرفته» چهارمین فیلم بلند مجید برزگر در مقام کارگردان است که در بخش سودای سیمرغ سی‌و‌هشتمین جشنواره فیلم فجر امسال نمایش داده می‌شود.

او پیش از این فیلم هایی نظیر«یک شهروند کاملاً معمولی»، «پرویز»، «فصل باران‌های موسمی» و … را کارگردانی کرده، که با بازخورد خوبی از سوی منتقدان روبرو شدند.

این کارگردان آخرین بار در سال ۱۳۹۳ با فیلم «یک شهروند کاملاً معمولی» در جشنواره فیلم فجر حاضر بود و پس از آن مدتی را به فعالیت در حوزه تهیه‌کنندگی پرداخت.

فیلم‌های قبلی برزگر معمولاً از سوی منتقدان سینما مورد توجه قرار گرفته و می‌توان آثار او را یکی از متفاوت‌ترین آثار سینمای ایران در سال‌های اخیر دانست.

پایان پیام

کد خبر : 147926 ساعت خبر : 10:58 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=147926
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات