جدال شبکه های اجتماعی با اخبار جعلی کرونا

جدال شبکه های اجتماعی با اخبار جعلی کرونا

به گزارش پایگاه خبری گلونی و به نقل از روزنامه ایران شیوع ویروس «کرونا» در چین و انتشار آن در سایر نقاط جهان نگرانی‌هایی را ایجاد کرده و البته انتشار سریع اخبار در شبکه‌های اجتماعی مختلف، دامنه مشکلات را گسترش داده است.

جدال شبکه های اجتماعی با اخبار جعلی کرونا

فیس بوک، توئیتر، تیک تاک و… تلاش می‌کنند تا برای کاربران به اطلاعات دقیق ارائه دهند.

کمپانی فیس بوک در یک پست وبلاگی اعلام کرد دامنه انتشار اخبار غلط درباره کروناویروس را تا حد امکان کوچک خواهد کرد و برای این کار نیز حذف ادعاهای غلط یا سخنانی که از آنها بوی توطئه برای ترساندن مردم و ایجاد رعب و وحشت به مشام می‌رسد را در دستور کار خود قرار داده است.

واتس اپ، دیگر شبکه پیام رسان زیرمجموعه فیس‌بوک نیز به این کمپین فیس‌بوک پیوسته است و اجازه انتشار اخبار جعلی و دیتای نادرست را نمی‌دهد.

توئیتر نیز مکانی را فراهم کرده که کاربران به محض جست‌و‌جو درباره کرونا ویروس، به کانال‌های رسمی مربوط به سازمان جهانی بهداشت یا مراکزی برای کنترل بیماری ارجاع داده شوند و اطلاعات درست و دقیق را به دست بیاورند.

درواقع کاربران توئیتر به محض جست و جوی واژه کروناویروس با عبارت «واقعیت‌ها را بدانید» مواجه می‌شوند و با کلیک روی آن، عملاً به اطلاعات سازمان‌های رسمی و بهداشتی متصل می‌شوند.

تیک تاک، این شبکه اجتماعی اشتراک‌گذاری ویدئو هم یک لینک به وب سایت سازمان جهانی بهداشت را فعال کرده و همچنین امکانی را در اختیار کاربران قرار داده تا در صورت مواجهه با اطلاعات غلط درباره کرونا همچون راه‌های درمانی عجیب و غریب یا محتوایی که می‌تواند برای دیگر کاربران مضر باشد، بتوانند آن را گزارش دهند.

اگر هم کاربران به‌دنبال اطلاعات بیشتری از این ویروس باشند می‌توانند با کلیک بر هشتگ کروناویروس (coronavirus) به اطلاعاتی گسترده دست پیدا کنند. البته این پلتفرم که در مالکیت شرکت چینی ByteDance قرار دارد،

یوتیوب که در مالکیت گوگل قرار دارد نیز تاکنون در زمینه مقابله با انتشار ویدئوهای جعلی و حاوی صحنه‌های خشونت بار و همچنین محتوای سرشار از نفرت، تلاش بسیاری داشته و به عبارت دیگر چندان اجازه نمی‌دهد که کاربران قوانین و دستورالعمل‌های این پلتفرم را مورد حمله قرار دهند.

این پلتفرم در زمینه ویروس کرونا نیز همین روند را ادامه داده و ویدئوها با محتوای غلط یا دروغ را به محض شناسایی، بسرعت حذف می‌کند.

اسنپ چت نیز یکی دیگر از شبکه‌های اجتماعی است که برای مقابله با اطلاعات غلط درباره کرونا، اعلام آمادگی کرده است.

این پلتفرم اعلام کرده که ساختار این شبکه اجتماعی تا حد زیادی از انتشار اخبار جعلی و غلط ممانعت می‌کند چراکه پست‌های اسنپ چت بعد از ۲۴ ساعت ناپدید می‌شوند و همچنین کاربران اجازه ندارند پست‌ها را به دفعات زیاد به اشتراک بگذارند.

پایان پیام

کد خبر : 148029 ساعت خبر : 12:45 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=148029
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات