خبری خوب برای مسافران و گردشگران؛ قیمت هتل‌ها کاهش پیدا می‌کند

خبری خوب برای مسافران و گردشگران؛ قیمت هتل‌ها کاهش پیدا می‌کند

پایگاه خبری گلونی طیبه نهانی: یکی از مشکلاتی که همواره در  برنامه‌ریزی برای سفر وجود دارد انتخاب محل مناسب برای اقامت است.

در بسیاری از مناطق و شهرها امکان برپایی چادر وجود ندارد و مسافران مجبور به تهیه هتل می‌شوند، ولی با یک سرچ در اینترنت و دیدن قیمت بالای هتل‌ها که هیچ تناسبی با میزان درآمد یک کارمند معمولی ندارد از مسافرت پشیمان می‌شوند.

البته این روزها و به دلیل همین عدم تناسب، خانه‌هایی که برای چند روز به مسافران اجاره داده می‌شود بسیار زیاد شده است.

اما مشکل اصلی درمورد این خانه‌های به‌صرفه از لحاظ قیمت، امنیت آنهاست که معمولاً زیرنظر هیچ ارگان و نهادی نیستند.

در یک سفر علاوه بر راحتی و قیمت مناسب مراکز اقامتی، به امنیت آن‌ها هم باید توجه کرد و در این مورد هتل‌ها و اقامتگاه‌های بومگردی ثبت شده مطمئن‌ترین مراکز هستند.

اما متأسفانه قیمت بالای این اماکن، افراد زیادی را به سمت اجاره خانه‌های شخصی هدایت می‌کند.

خبری خوب برای مسافران و گردشگران

اما خبری امیدوارکننده از معاون گردشگری اعلام شد که شاید باعث شود مردم بیشتری بتوانند از هتل‌ها استفاده کنند.

معاون گردشگری با اشاره به مصوبه اخیر مجلس درباره معافیت مالیات بر ارزش‌افزوده مراکز اقامتی به غیر از هتل‌های ۴ و ۵ ستاره، گفت: این معافیت مالیاتی تاثیر مستقیمی در کاهش هزینه سفر مردم دارد.

روابط‌عمومی معاونت گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، ولی تیموری یادآور شد: به دنبال پیگیری‌های چندساله و رایزنی‌های گسترده روزهای اخیر وزارت گردشگری، تشکل‌های حرفه‌ای مرتبط و فعالان گردشگری، بالاخره نمایندگان مجلس شورای اسلامی کلیه مراکز اقامتی دارای مجوز فعالیت از وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی (به غیر از هتل‌های ۴ و ۵ ستاره) را از پرداخت مالیات بر ارزش‌افزوده معاف کردند.

امیدواریم با اجرای این طرح، قیمت هتل‌ها متناسب با بودجه مسافران شود و گردشگران بتوانند اقامتی راحت و ایمن در سفرهای خود داشته باشند.

پایان پیام

کد خبر : 147798 ساعت خبر : 11:25 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=147798
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات