سینما شهر قصه فیلمی در ستایش سینما

سینما شهر قصه فیلمی در ستایش سینما

سازندگان فیلم «سینما شهر قصه» معتقدند: این فیلم برای تمام کسانی که از سینما خاطره دارند ساخته شده است و امیدوارند برای اکرانش این پختگی‌ وجود داشته باشد که «سینما شهر قصه» در ستایش سینماست.

به گزارش پایگاه خبری گلونی فیلم نوستالژیک «سینما شهر قصه» در آخرین روز جشنواره فیلم فجر با یادآوری بسیاری از فیلم های قدیمی سینما، موسیقی فیلم و چهره‌های قدیمی در پردیس سینمایی ملت به نمایش درآمد.

کیوان علیمحمدی و علی اکبر حیدری دو کارگردان این فیلم بودند که آن را به نوعی حاصل یک حال بد بعد از فیلم «گیلدا» دانستند که از دل آن، این خوشی درآمده است.‌

در نشست خبری این فیلم که ۲۱ بهمن ماه برگزار شد، از سازندگان قدردانی شد که از بازیگرانی همچون سوسن تسلیمی، بهروز وثوقی، فردین، فرامرز ‌صدیقی، شهلا ریاحی و صدای گلپا و بعضی دیگر از خوانندگان قدیمی…. یاد کرده اند و علیمحمدی‌ در این باره ‌گفت: گناه کسانی که برای ما خاطره ساختند چه بود؟ ما از بچگی می‌رفتیم فیلم می‌دیدیم و الان چرا سرمایه ای مثل سوسن تسلیمی را نباید در مملکت داشته باشیم؟

سینما شهر قصه فیلمی در ستایش سینما

کیوان علیمحمدی درباره اینکه آیا اکران راحتی را به لحاظ ممیزی برای فیلم پیش‌بینی می‌کند، بیان کرد: روزی که پروانه ساخت گرفتیم آقای داروغه زاده معاون نظارت و ارزشیابی بود و در جلسه‌ای گفت فیلمنامه را نخوانده اما از آن تعریف شنیده هست.

من آن روز منتظر بودم ادامه این حرف یک اما داشته باشد ولی او گفت همه چیز خوب است و امّایی وجود ندارد.

به همین دلیل واقعا امیدوارم این پختگی در همه به وجود آمده باشد و فکر نکنیم این سینما از سال ۵۷ بوجود آمده بلکه سینما از سال‌ها قبل و با سهراب شهید ثالث و تقوایی و …‌ هم بوده است.‌ فیلم‌ ما عشق و ستایشی برای سینمای ایران است.

علی اکبر حیدری نیز افزود: ما خودمان عشق به سینما داشتیم و فکر کردیم قصه خودمان ‌و ‌کسانی که از سینما خاطره دارند را بسازیم.

حامد کمیلی از بازیگران این فیلم نیز درباره نقش کمدی خود در این فیلم گفت: این فیلم را دو سال قبل کار کردیم و آن موقع فکر میکردم یا خوب می‌شود یا بد و حد وسطی ندارد. علاقه‌ام به سینمای کمدی از تئاتر است و همیشه به دنبال تجربه‌های تازه بودم و سعی کردم فیلمنامه‌های کمدی خوب را از دست ندهم.‌

یکی از نکات جالب درباره فیلم این بود که گفته شد برخلاف تصور بیشتر تماشاگران از هیچ تصویر مستند آرشیوی در فیلم استفاده نشده (در بحث نماهایی از انقلاب و روزهای جنگ) و همه برای این فیلم با حال و هوایی قدیمی بازسازی ‌و فیلمبرداری شده است.

در ابتدای این نشست علی محمدی در پاسخ به اینکه چرا همیشه کارگردانی مشترک داشته است و آیا جسارت تنهایی کار کردن ندارد؟ گفت: چرا چنین جسارتی دارم اما برای این فیلم امید بنکدار (کارگردان مشترک فیلم های قبلی) به دلیل مشکلاتی که پس از فیلم گیلدا پیش آمد، تصمیم گرفت در خانه بماند و کار نکند.

آناهیتا درگاهی و سیاوش مفیدی از دیگر بازیگران این فیلم هم در نشست حضور داشتند.

پایان پیام

کد خبر : 148176 ساعت خبر : 10:45 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=148176
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات