فیلم تومان فیلمی به کارگردانی مرتضی فرشباف

فیلم تومان فیلمی به کارگردانی مرتضی فرشباف

به گزارش پایگاه خبری گلونی مرتضی فرشباف که دو فیلم «بهمن» و «سوگ» به کارگردانی او در گروه سینمایی هنرو تجربه اکران شده و اولی نیز با استقبال خوبی از سوی مخاطبان مواجه شد، امسال با اثری با نام «تومان» به جشنواره سی و هشتم می‌آید تا شانس خود را در مهمترین و بزرگترین رویداد سینمایی کشور نیز محک بزند.

این فیلم طی هشتاد روز فیلمبرداری شده و تمام لوکیشنهای فیلم در بندر ترکمن و گنبد کاووس انتخاب شده است و به تازگی، مراحل پس از تولید آن نیز به اتمام رسیده است.

فرشباف پیش از این فیلم سینمایی «بهمن» را کارگردانی کرد که در سی و سومین دوره از جشنواره فیلم فجر حضور داشت و در دو بخش بهترین بازیگر نقش اول زن و بهترین جلوه‌های ویژه بصری نامزد دریافت سیمرغ بلورین شد.

فیلم تومان فیلمی به کارگردانی مرتضی فرشباف

در خلاصه داستان این فیلم آمده: داستان این فیلم درباره فردی است که از راه قمار اسب و فوتبال تلاش می‌کند یک شبه طبقه اجتماعی خود را تغییر دهد.

برخی از عوامل: کارگردان: مرتضی فرشباف، تهیه‌کننده: سعید سعدی، بازیگران: میرسعید مولویان، مجتبی پیرزاده، پردیس احمدیه، ایمان صیاد برهانی و حامد نجابت.

مجتبی پیرزاده و پردیس احمدیه بازیگران چهره این فیلم هستند که هر دو در «مجبوریم» رضا درمیشیان هم، بازی کرد‌ه‌‌اند، اما این فیلم‌ به جشنواره امسال راه پیدا نکرد، میرسعید مولویان بازیگر اصلی «تومان»، از هنرمندان تئاتر است که این فیلم از اولین تجربه‌‌های جدی او در سینما به حساب می‌‌آید‌ و از دیگر بازیگرانی که در این اثر نقش آفرینی می‌کنند می‌توان به ایمان صیاد برهانی، حامد نجابت، سجاد بابایی و … اشاره کرد.

سعدی آخرین بار با فیلم «مغزهای کوچک زنگ زده» در جشنواره فجر حضور داشت که از آثار بحث برانگیز و تحسین شده دوره سی و ششم بود.

بر خلاف آثار قبلی فرشباف، فیلم سینمایی «تومان» از ریتم بالایی برخوردار است و با مخاطبان عام خصوصاً قشر جوان نیز ارتباط برقرار می‌‌کند، بازیگران جوان فیلم خصوصاً مجتبی پیرزاده و پردیس احمدیه شانس زیادی دارند تا در این دوره بازی‌‌های شان در جشنواره دیده شود.

پایان پیام

کد خبر : 147662 ساعت خبر : 4:00 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=147662
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات