ماسک زدن صحیح برای جلوگیری از آنفولانزا و کرونا+ویدئو را ببینید

ماسک زدن صحیح برای جلوگیری از آنفولانزا و کرونا

به گزارش پایگاه خبری گلونی شست و شوی مکرر دست‌ها مهمترین و بهترین راه پیشگیری از ابتلا به این بیماری است.

رعایت بهداشت فردی در مقابل بیماران علامت دار مثل سرفه، تنگی نفس، آب ریزش بینی و علایم تنفسی است همچنین افرادی که سرفه و عطسه می‌کنند باید از دستمال کاغذی یکبار مصرف و یا درصورت نبودن دستمال حداقل در آستین لباس خود سرفه یا عطسه کنند.

مسعود مردانی فوق تخصص بیماریهای عفونی و گرمسیری گفت: در حال حاضر واکسن و درمان مناسب برای nCoV وجود ندارد و لذا داشتن ظن بالینی بالا و پرسش از شرح حال سفر و تماس از بیماران تب‌دار و بیماران دارای علائم تنفسی نقش بسیار مهمی در برنامه پیشگیری و کنترل این بیماری دارد.

هیج دارویی برای بیماری ناشی‌ از ویروس کرونای جدید تأیید نشده است.

درمان اصلی مراقبت‌های حمایتی برای بیمار است و بیمار به‌ قدر کافی اکسیژن دریافت کند و درصورت لزوم استفاده از دستگاه ونتیلاتور برای فرستادن هوا به ریه‌ها انجام می‌شود و بیماران درحالی‌ که سیستم ایمنی آنها فعال است، باید استراحت و مایعات زیادی مصرف کنند.

ماسک زدن صحیح برای جلوگیری از آنفولانزا و کرونا

با چند نکته بهداشتی ساده می‌توان خطر ابتلا به ویروس کرونا را کاهش داد، کافی است دستان خود را مرتب با صابون بشویید، دهان و بینی خود را هنگام عطسه یا سرفه بپوشانید، گوشت و تخم مرغ را کاملا بپزید، از تماس با افرادی که علائمی شبیه آنفولانزا نشان می‌دهند، خودداری کنید و از تماس محافظت نشده با حیوانات وحشی و اهلی خودداری کنید.

بنابراین راه‌های پیشگیری از ابتلا به شبیه راه‌های پیش گیری از سرماخوردگی است، به طوری که افرادی که به سرماخوردگی مبتلا می‌شوند، حساس باشند و به پزشک مراجعه کنند.

افراد با علائم سرماخوردگی به طور حتم از ماسک استفاده کنند، دستمال‌های استفاده شده را در کیسه پلاستیکی قرار دهند و در آن را ببندند، فاصله یک متری تا افراد سالم را حفظ کنند.

پایان پیام

کد خبر : 147450 ساعت خبر : 8:53 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=147450
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات