اخبار کوتاه کرونایی در چند خط؛ بیماران مبتلا به کرونا دروان نقاهت خود را کجا می‌گذرانند؟

اخبار کوتاه کرونایی در چند خط؛ بیماران مبتلا به کرونا دروان نقاهت خود را کجا می‌گذرانند؟

رئیس مرکز ارتباطات شهرداری تهران از تجهیز ۸ سوله مدیریت بحران برای گذراندن دوره نقاهت بیماران کرونایی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی و به نقل از ایسنا، غلامحسین محمدی در حساب توییتری خود نوشت: «برای پشتیبانی از نظام بهداشتی و درمانی و به دستور ستاد مبارزه با ⁧‫کرونا‬⁩ در استان تهران؛ تعداد ۵۰۰تخت بیمارستانی در ۸ سوله بحران تجهیز و آماده بهره برداری شد.

اخبار کوتاه کرونایی

وی نوشت: این سوله‌ها برای گذران دوران نقاهت بیماران در اختیار کادر درمان قرار می‌گیرد.»

وزیر بهداشت در نامه‌ای به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نوشت: با توجه به شروع طرح بسیج ملی مدیریت بیماری کرونا، نسبت به برقراری ارتباط دوسویه رایگان تلفن اینترنتی با سرشماره ۴۰۳۰ برای ۶۰ هزار مراقب سلامت و بهورز در سطح کشور و اختصاص حداقل ۳۰۰ میلیون پیامک به سرشماره ۱۰۰۰۳۵ وزارت بهداشت برای پیشگیری و مراقبت خانوارها اقدام لازم صورت پذیرد.

دکتر نمکی، در نامه‌ای به محمد جواد آذری جهرمی از همکاری شرکت مخابرات در خصوص راه اندازی سامانه ۴۰۳۰، جهت پاسخگویی و راهنمایی  به سوالات بیماری کرونا  قدردانی کرده بود.

بر اساس اعلام «وبدا» طبق تاکید وزیر بهداشت، آموزش، پیگیری و پاسخگویی به موارد مشکوک به بیماری کرونا توسط مراقبان سلامت و بهورزان برای جمعیت تحت پوشش در سطح کشور دارای اهمیت و فوریت زیادی در کنترل بیماری است.

 

معاون درمان وزیر بهداشت با اشاره به کاهش سرعت انتقال کرونا در کشور گفت: برای کاهش بار بیمارستان‌ها و ارتقای کیفیت مراقبت از مبتلا به کرونا قرار است از ظرفیت هتل‌ها، خوابگاه‌ها و… برای ادامه قرنطینه این بیماران استفاده کنیم.

مدیرعامل موسسه دانش اعتیاد و روان‌شناسی «ایرسا» با بیان اینکه بسیاری از مصرف‌کنندگان مواد مخدر دچار مشکلات قلبی و تنفسی هستند، گفت: دولت نگاه کلی به موضوع پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا را دارد، حال آنکه وزارت بهداشت باید برای گروه‌های خاص مانند معتادان به‌ویژه معتادان تزریقی – که احتمال شیوع این ویروس در بین آنان بیشتر است – نیز برنامه‌ریزی خاصی داشته باشد.

پایان پیام

کد خبر : 150401 ساعت خبر : 12:34 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=150401
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات