تاثیر تحریم بر ایران در کنترل شیوع کووید ۱۹؛ ایران به بازارهای جهانی دسترسی داشته باشد

تاثیر تحریم بر ایران در کنترل شیوع کووید ۱۹

به گزارش پایگاه خبری گلونی مایک رایان رییس برنامه امور اضطراری سازمان جهانی بهداشت:‌ ما به صورت تگاتنگی در حال همکاری با مسوولین ایرانی و بسیاری از کشورهای دیگر در دنیا هستیم تا مطمئن شویم که نیازهای ایران را به اندازه کافی برطرف کنیم و بارها گفته‌ایم که نمی‌خواهیم مبارزه با این بیماری را سیاسی کنیم.

کشورهایی با عقاید و ایدئولوژی‌ها و جهت‌گیری‌های سیاسی مختلف توافق کرده‌اند تا با همبستگی در مقابل این بیماری بایستند و ایران را حمایت کنند.

تاثیر تحریم بر ایران

ما تمرکز خود را بر تامین لوازم آزمایشگاهی و وسایل محافظتی گذاشته‌ایم و اطمینان حاصل کرده‌ایم که ایران به بازارهایی که برای تامین نیاز خود احتیاج دارد دسترسی داشته باشد ما از نظر سیستم بانکی نیز تلاش کردیم تا منابعی که ایران به آن نیاز دارد را آزاد کنیم همچنین اطمینان حاصل کردیم که شرکت‌های مختلف دنیا بدون ترس از تبعات این کار نیازهای ایران را در زمینه لوازم پزشکی و دارو تامین کنند تا بتوانیم شیوع کووید ۱۹ را کنترل کنیم.

ما اطمینان حاصل می‌کنیم که تمام شهروندان دنیا در این برهه زمانی به لوازم مورد نیاز برای جلوگیری و درمان این بیماری دسترسی داشته باشد.

دکتر تدروس:‌ ما با مسوولین ارشد ایرانی در ارتباط هستیم. من روز گذشته با وزیر بهداشت ایران صحبت کردم و با پمپئو، وزیر خارجه ایالات متحده، نیز صحبت کردم و بر ضرورت همبستگی تاکید کردم.

همینطور صحبت‌های چند هفته پیش پمپئو را یادآوری می‌کنم و با هم در مورد بهترین راه محقق کردن آن صحبت‌ها تبادل نظر کردیم.

همانطور که مایک گفت در حال حاضر بعضی از پروسه‌های بانکی را تغییر داده‌ایم.

در شرایط اینچنینی می‌توانیم به موضوع تحریم‌ها بپردازیم و طرف آمریکایی با این موضوع موافقت کرده و امیدوارم برای جنگیدن با این دشمن (کووید ۱۹) به سطحی از همبستگی که نیاز داریم برسیم.

همچنین از شاهزاده امارات تشکر می‌کنم که دومین محموله‌ کمک خود را دو روز پیش به ایران فرستاد.

ما به تمام دنیا می‌گوییم که در این مدت که با این ویروس در حال جنگ هستیم بهترین راه حل همبستگی است و امیدواریم این روحیه همبستگی ادامه داشته باشد.

مترجم: مریم قره‌گزلو

پایان پیام

کد خبر : 151720 ساعت خبر : 4:01 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=151720
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات