تصنیف وحید تاج برای محمدرضا شجریان را بشنوید و به راحتی دانلود کنید

تصنیف وحید تاج برای محمدرضا شجریان را بشنوید و به راحتی دانلود کنید

برای دانلود این تصنیف کلیک کنید

به گزارش پایگاه خبری گلونی تصنیف «بخوان به‌نام عاشقی» که تقدیمی است به مقام استاد محمدرضا شجریان، با صدای وحید تاج منتشر شد.

تاج که از شاگردان استاد شجریان در آواز ایرانی محسوب می‌شود، این قطعه را با آهنگسازی حمید اسماعیل‌زاده و شعری از علیرضا بهرامی، در دستگاه همایون اجرا کرده است. کوروش بزرگ‌پور نیز نوازندگی تنبک این اثر را انجام داده است.

سازندگان تصنیف
سازندگان تصنیف

تصنیف وحید تاج برای محمدرضا شجریان

سازندگان این اثر که آن‌را تقدیمی به استاد محمدرضا شجریان و علاقه‌مندان او منتشر کرده‌اند، با آرزوی سلامت و طول عمر برای صاحب داوودی‌ترین نوا و دُردانه‌‌ی موسیقی ایران، تاکید کرده‌اند که شعر و حال و هوای این اثر، متناسب با حال و هوای این روزهای علاقه‌مندان به استاد، برگ سبزی است پیشکش یک احساس جمعی.

وضعیت سلامتی استاد محمدرضا شجریان تا روز یکشنبه چهارم اسفندماه به شرح زیر است:

محمدرضا شجریان، استاد آواز ایران که چند سالی است به بیماری سرطان مبتلا شده، در دو روز گذشته بار دیگر در بیمارستان جم بستری شده است.

 دکتر مهرداد بهلولی، پزشک معالج شجریان گفت: «اگر چه حال استاد آواز ایران خوب و مساعد نیست، اما در حال حاضر (ساعت ۲۳:۳۰) من بالای سر ایشان در آی سی یو هستم و وضعیت ایشان را تحت نظر داریم».

او ادامه داد:

«من نمی‌دانم چه کسانی و با چه نیتی خبر کذب درگذشت استاد را منتشر می‌کنند و باعث جریحه‌دار شدن افکار عمومی و خانواده شجریان می‌شوند. الان، جلوی بیمارستان جم، جمعیت زیادی جمع شده‌اند و به شدت ناراحت و نگران هستند، در حالی که تا این لحظه، حال استاد شجریان تغییری نکرده است».

اطلاعیه بیمارستان جم تهران
اطلاعیه بیمارستان جم تهران

محمدرضا شجریان (زادهٔ ۱ مهر ۱۳۱۹ در مشهد) موسیقی‌دان، آهنگ‌ساز، و خواننده اهل ایران و نامزد ۲ جایزه گرمی است.

سایت انجمن آسیا وی را پرآوازه‌ترین هنرمند موسیقی اصیل ایرانی، روزنامهٔ ونکوورسان او را یکی از مهم‌ترین هنرمندان موسیقی جهان و همچنین رادیوی عمومی ملی (NPR) در سال ۲۰۱۰ وی را یکی از ۵۰ صدای برتر جهان معرفی کرده‌است.

شجریان در ایران ملقب به خسرو آواز ایران است.

پایان پیام

کد خبر : 149100 ساعت خبر : 4:27 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=149100
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات