حقوق کرونایی مردم حق رعايت شفافيت است

حقوق کرونایی مردم حق رعايت شفافيت است

به گزارش پایگاه خبری گلونی دکتر محمد فاضلی در کانال شخصی خود نوشت:

وسايل تست کرونا، و تجهيزات و مواد ضروری برای پيشگيری از ابتلا نظير ماسک، الکل، ژل ضدعفونی و … در اين روزها درست مانند مهمات جنگی اهميت دارند. گلوله، اسلحه و حتی پوکّه‌ها در جنگ حساب و کتاب دارند.

حقوق کرونایی مردم حق رعايت شفافيت است

مردم در اين وضعيت مقابله با کرونا کاملاً حق دارند به صورت شفاف بدانند که: وسايل و تجهيزاتی که از قطر، چين، ژاپن يا هر کشور ديگری وارد ايران می‌شود، چگونه و با چه توزيعی مصرف می‌شود.

کار سختی هم نيست. يک سايت اينترنتی می‌تواند آنلاين گزارش بدهد که چه مقدار وسيله و مواد، به چه مراکزی توزيع شده و چگونه مصرف شده است. شفافيت هم اعتماد می‌آورد.

بدانند که: مبالغ تخصيص‌يافته از سوی دولت برای مقابله با کرونا چگونه، در چه استان‌هايی برای چه مقاصدی صرف می‌شود.

گزارش تخصيص‌ها و صرف کردن هزينه‌ها را شفاف به مردم دادن، کار سختی هم نيست. شفافيت هم اعتماد می‌آورد.

 بدانند که: چه کارخانه‌جاتی، با چه ظرفيتی، در حال توليد الکل، ماسک و ساير تجهيزات هستند.

توليد قبل و بعد از بحران کرونا را هم بدانند تا تلاش‌های صورت‌گرفته برای کمک به شهروندان در بخش صنعت آشکار شود. شفافيت هم اعتماد می‌آورد.

 بدانند که: وسايل و تجهيزات احتکارشده و سپس کشف‌شده، چگونه به مصرف می‌رسند. شفافيت هم اعتماد می‌آورد.

 بدانند که: ترکيب سنی‌، جنسی و ساير مشخصات کسانی که تست شده‌اند چيست و هر روز چه مقدار تست کرونا در چه توزيع جغرافيايی در کشور، انجام می‌شود. شفافيت همه که معلوم است اعتماد مي‌آورد.

 بدانند که: چگونه می‌توانند از آماري که توسط مقامات و مسئولان اعلام می‌شود اطمينان حاصل کنند، يعني راستی‌آزمايی اعداد و ارقام امکان‌پذير شود.

کروناویروس‌ها (نام علمی: Coronaviruses) خانواده بزرگی از ویروس‌ها و زیر مجموعهٔ کروناویریده هستند که از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری‌های شدیدتری همچون سارس، مرس و کووید ۱۹ را شامل می‌شود.

پایان پیام

کد خبر : 151235 ساعت خبر : 8:41 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=151235
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات