دانش آموختگان تکنسین سلامت دهان کشور را دریابید

دانش آموختگان تکنسین سلامت دهان کشور را دریابید

به گزارش پایگاه خبری گلونی دانش آموختگان تکنسین سلامت دهان نسبت به وضعیت خود اعتراض دارند.

آنها در نامه‌‌ای وضع خود را چنین شرح داده‌اند:

وزارت بهداشت و درمان طی سال های ۹۴ و ۹۵ تعداد ۲۰۰۰ نفر را از طریق کنکور سراسری طی مراحل قانونی با سپردن تعهد محضری به مدت ۶ سال جهت خدمت در مراکز خدمات جامع سلامت مناطق محروم به عنوان تکنسین سلامت دهان و دندان در سطح کشور جذب نمود که پس از فارغ‌التحصیلی این دانش آموختگان می‌باید جهت گذراندن تعهد به مناطق محروم ‌اعزام گردند.

دانش آموختگان تکنسین سلامت دهان کشور را دریابید

متاسفانه وزارت بهداشت و درمان و دانشگاه های علوم پزشکی با نادیده گرفتن تعهد محضری و سایر مراحل استخدامی طی شده، پس از فارغ التحصیلی این دانش‌آموختگان از اجرای تعهد ممانعت کرده‌اند و پس از پیگیری‌های متعدد در جلسه کمیسیون بهداشت مجلس در تاریخ ۴ تیر سال ۹۸ با حضور وزیر محترم بهداشت دستوری مبنی بر جذب این دانش‌آموختگان صادر شد.

ولی علیرغم این دستور و مصاحبه‌های متعدد سخنگوی وزارت بهداشت مبنی بر جذب این دانش‌آموختگان در خبرهای سراسری مشکل حل نشده و همچنان جذبی صورت نگرفته و از آنجایی که این دانش‌آموختگان خواهان خدمت طبق تعهد هستن و به مدت نزدیک به چهار سال پای این رشته سرگردان شده‌اند.

لذا خواهشمندیم مشکل ما دانش آموختگان را پیگیری بفرمایید و دانش آموختگان این رشته و خانواده‌هایمان را از بلاتکلیفی و چشم انتظاری خارج نمایید.

رشته تکنسین سلامت دهان

از جمله رشته‌های پیرادندانپزشکی است که به منظور تربیت نیروی انسانی ماهر در جهت توسعه سطح آگاهی افراد جامعه در زمینه سلامت دهان، پیشگیری از بروز بیماری‌های دهان و دندان ایجاد شده است.

از آنجا که تنها راه بهبود شاخص پوسیدگی از طریق پیشگیری از پوسیده شدن دندان‌ها میسر است، لذا فلسفه وجودی راه‌اندازی رشته تکنسین سلامت دهان تمرکز بر فعالیت‌های ارتقایی و پیشگیری است تا با تربیت افرادی متعهد، کاردان و توانا در زمینه سالم نگه داشتن دهان و دندان‌ها‌، فرهنگ پیشگیری را در جامعه توسعه داده و خود به ارائه خدمات ارتقایی و پیشگیرانه بپردازد.

پایان پیام

کد خبر : 150937 ساعت خبر : 4:48 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=150937
اشتراک در نظرات
اطلاع از
1 دیدگاه
چیدمان
اولین نظرات آخرین نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات

باز خوبه وزارت بهداشت میدونه همچین رشته ای وجود داره، به رشته ای زدن به نام مهندسی سیستم های سلامت که وزارت بهداشت کلا در جریانش نیست