عاملان اصلی شیوع ویروس کرونا در ایران چه کسانی هستند؟

عاملان اصلی شیوع ویروس کرونا در ایران چه کسانی هستند؟

به گزارش پایگاه خبری گلونی پس از انتشار ویروس کرونا در کشور و مبتلا شدن تعدادی از هم‌وطنانمان به این ویروس گمانه‌زنی‌ها برای پیدا شدن منبع این ویروس آغاز شد و کارشناسان گزینه‌های مختلفی را به عنوان آغازگر این ویروس در ایران مطرح کردند.

حالا اما علیرضا بهرامی روزنامه‌نگار و فعال رسانه‌ای متنی را منتشر کرده و در آن به یک مورد از چشم‌ها به دور مانده رونمایی کرده است.

عاملان اصلی شیوع ویروس کرونا در ایران

او در مطلب خود چنین نوشت: این روزها باز نوک پیکان تقصیر، به‌سمت یک فرد مُرده است؛ بازرگانی قمی که جزو دو نفر درگذشته‌ی اول ابتلا به ویروس کرونا اعلام شد و ظاهراً در چند وقت گذشته، چند نوبت به چین سفر کرده است. این می‌تواند درست باشد.

همچنین یک ایرلاین داخلی نقض‌کننده‌ی محدودیت‌ها، که متهم بودن آن‌هم می‌تواند درست باشد.

اما هیچ‌کس در این مدت، درباره‌ی حضور گردشگران چینی در ایران در سفرهای یک‌روزه، علاوه بر مسافران مبداء چین از طریق ایرلاین‌های خارجی با پرواز غیرمستقیم، سخن نمی‌گوید.

ماجرا از این قرار است که از وقتی ویزای سفر به ایران برای اتباع چینی لغو شد، یک نوع تور گردشگری یک‌روزه‌ی تهران باب شد؛ به این صورت که گردشگران چینی به مقصد کشورهای همسایه یا استفاده‌کنندگان از ترانزیت ایرلاین‌های کشورهای همسایه چون امارات متحده عربی، قطر و ترکیه، بعضاً یک ترانزیت هم با هماهنگی آژانس‌های گردشگری ترتیب می‌دهند و طی آن، صبح از فرودگاه امام، بدون چمدان‌هایشان خارج می‌شوند، با یک تورلیدر ایرانی در تهران چرخی می‌زنند، شب به فرودگاه بازمی‌گردند که بعد به دبی، دوحه یا استانبول پرواز کنند، در این صورت، ایران را هم در سفرشان، دیده‌اند.

این نوع گردشگر ورودی از چین، در آمار این چند وقته اصلاً به حساب نیامد و ثبت نشد اما صاحب این قلم خود شاهد هماهنگی یک گروه از آنان برای گشت در تهران بود؛ البته زمانی‌ که هشدارهای کرونایی در ایران بالا نگرفته بود.

پس آن بازرگان مرحوم و آن ایرلاین داخلی، در جریان این جرم، می‌توانند دست تنها نبوده باشند؛ به‌علاوه‌ی مسؤولانی که…

پایان پیام

کد خبر : 149196 ساعت خبر : 10:50 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=149196
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات