مردم لرستان برای بارندگی های هفته جاری آمادگی کامل داشته باشند

مردم لرستان برای بارندگی های هفته جاری آمادگی کامل داشته باشند

به گزارش پایگاه خبری گلونی سید موسی خادمی شامگاه شنبه در جلسه ستاد بحران استان که در محل سالن جلسات استانداری لرستان برگزار شد گفت:

نوع اخطاری که برای ما مخابره میشود بسیار سنگین و پر بارش است و شاید بشود با میزان بارش سیل آن را مقایسه کرد.

وی اظهار داشت: مردم نزدیک رودخانه حتما باید از منطقه خارج شده تا شاهد کمترین آسیب ها در استان باشیم لذا مردم محلی، عشایر و پیمانکاران در خصوص تخلیه منطقه اقدامات لازم را انجام دهند.

خادمی افزود: دهیاری ها مردم و دامهایشان را از حاشیه رودخانه دور نگه دارند.

مردم لرستان برای بارندگی های هفته جاری آمادگی کامل داشته باشند

وی با بیان اینکه در خرم‌آباد، پلدختر و جنوب لرستان حجم بارندگی بسیار بالاتر است افزود: رسانه ها و دستگاه های مرتبط از این زمان کوتاه باقیمانده باید حداکثر استفاده را انجام دهند.

استاندار لرستان گفت: رودخانه پلدختر در زمینه جمع آوری تجهیزات و هم اماده سازی بستر در این مدت باید ساماندهی شود همچنین در شهرستان های خرم‌آباد و دورود وضعیت پلها و رودخانه ها را تا آنجا که میتوانند آماده کنند.

وی گفت: حجم بارش با شدت آن متفاوت است لذا مسئله اصلی ما شدت است که ظاهرا این سامانه شدت فراوانی دارد و احتمالا میزان آن میتواند حداقل در سطح سیل اول فروردین ماه سال جاری باشد.

مدیر کل هواشناسی لرستان در این جلسه اظهار داشت: این موج بخاطر ورود از غرب کشور همه استان را پوشش میدهد. اما در جنوب و جنوب شرق بارش ها چشمگیر و سرعت باد نیز بین ۷۰ تا ۹۰ کیلومتر بر ساعت خواهد بود.

بهروز مرادپور در خصوص پیش بینی میزان بارندگی گفت: این میزان بین ۸۰ تا ۱۰۰ میلیمتر و در برخی نقاط نیز بین ۱۰۰ تا ۱۳۰ میلیمتر خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد: در خصوص این پیش بینی ها تغییر در میزان شدت بارندگی طبیعی است لذا ضمن رصد دقیق فردا صبح هرگونه تضعیف یا تشدید در این سامانه را به مردم اعلام خواهیم کرد.

پایان پیام

کد خبر : 149071 ساعت خبر : 3:24 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=149071
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات