واگیر شدید فیک نیوزها درباره درمان کرونا

واگیر شدید فیک نیوزها درباره درمان کرونا

شایعات و اخبار جعلی درباره کرونا و واقعیت ها و اطلاعات صحیح و واقعی

به گزارش پایگاه خبری گلونی و به نقل از ایران آنلاین «با جوشانده سیر به جنگ ویروس کرونا بروید»، «سشوارهای خشک‌کن دست، ویروس کرونا را نابود می‌کنند»، «می‌توان با مصرف کلرید منیزیم کرونا را درمان کرد»، «با غرغره کردن مایعات خود را از عفونت محافظت کنیم» و… این‌ها همگی پیام‌هایی است که اغلب به گوش همگی ما رسیده است یا روی صفحات اجتماعی شاهدشان بوده‌ایم.

کرونا این روزها به سوژه داغ همه مردم و رسانه‌های جهان تبدیل شده است و شاهد فوران اخبار و شایعاتی در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی درباره درمان کرونا هستیم، تا جایی که سازمان بهداشت جهانی برای بهبود شرایط دست به اقداماتی زد و هشدارهایی داد.

واگیر شدید فیک نیوزها

اما سایت فرانسوی la nutrition با ارائه مقاله‌‌ای سعی کرده است که برخی شایعات و اخبار جعلی درخصوص کرونا یا covid-19 را از واقعیت جداسازی و اطلاعات صحیح و واقعی درباره این بیماری جدید را در اختیار مردم قرار دهد.

سشوارهای خشک‌کن دست، ویروس کرونا را نابود می‌کند

در چین شایعاتی درباره خشک کردن دست‌ها با هوای گرم سشوار به مدت ۳۰ ثانیه برای از بین بردن کلیه ویروس‌های کرونا به گوش می‌رسد.

در این زمینه سازمان بهداشت جهانی به عنوان یک احتیاط توصیه می‌کند که دست‌های خود را با صابون و آب یا یک محصول حاوی الکل بشویید.

هنگامی که دستان شما تمیز شد آنها را باید با دقت و با استفاده از دستمال یا حوله‌های کاغذی یا خشک کن دستی کاملا خشک کنیم.

خوردن سیر کرونا را نابود می‌کند؟

این روزها در شبکه‌های اجتماعی می‌خوانیم که برای جلوگیری از این بیماری یا درمان عفونت حاصل از کروناویروس باید مقدار زیادی سیر مصرف کنیم.

برخی پست‌ها حتی مدعی شده‌‌اند که پس از ابتلا به این ویروس با نوشیدن آب حاصل از جوشاندن سیر می‌توان ویروس جدید کرونا را درمان کرد.

قطعاً سیر یک ماده غذایی مفید و سالم است که می‌تواند خاصیت ضدمیکروبی خاصی داشته باشد.

اما سازمان جهانی بهداشت درباره این ادعا می‌گوید: هیچ مدرکی دال بر محافظت بدن دربرابر کروناویروس جدید با مصرف سیر وجود ندارد.

گرچه برخی مطالعات نشان داده‌‌اند که در شرایط آزمایشگاهی عصاره سیر علیه ویروس‌های آنفولانزای A و B، ویروس‌های سیتومگالو، رینو ویروس‌ها، اچ آی وی، ویروس تبخال و روت ویروس‌ها فعالیت‌هایی دارد.

اما عملاً آزمایش‌های بالینی بر روی انسان که تأیید کننده این موضوع در شرایط واقعی باشد وجود ندارد.

یک مطالعه اثر محافظت کنندگی این ماده در برابر سرماخوردگی را نشان داد اما آن کیفیت مورد نظر را نداشت و این تحقیق نیز چندان تأیید شده نیست.

بنابراین شاید سیر خواص ضدویروسی داشته باشد و تعداد دفعات ابتلا به سرماخوردگی و دوره این بیماری را کاهش دهد، ولی برای تایید این فرضیه شواهد و مدارک بیشتری نیاز است.

واگیر شدید فیک نیوزها

روغن کنجد مانع از نفوذ کروناویروس به بدن می‌شود

این ادعا که با مالیدن روغن کنجد روی پوست مانعی برای نفوذ ویروس کرونا به بدن ایجاد می‌کنیم نیز از آسیا متولد شده است.

طبیعی است که روغن کنجد جزو مواد غذایی در آشپزخانه‌های آسیایی است.

اما این ماده تنها برای آشپزی مناسبب است. روغن کنجد عمدتاً حاوی یک اسید چرب از خانواده امگا ۶ (اسید لینولئیک) است و به هیچ وجه حاوی اسید چرب امگا ۳ نیست.

بنابراین این روغن نامتعادل است و تغذیه و استفاده مداوم از آن در آشپزی زیاد توصیه نمی‌شود.

به هرحال یک تماس نزدیک با فرد آلوده به ویروس خطر ابتلا را افزایش می‌دهد.

بر اساس مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌ها، انتقال این ویروس از فردی به فرد دیگر می‌تواند از فاصله یک متری نیز اتفاق بیفتد.

غرغره کردن از عفونت جلوگیری می‌کند

به گفته سازمان جهانی بهداشت برخی محصولات که برای غرغره کردن کاربرد دارند می‌توانند برای چند دقیقه میکروب‌ها را از بین ببرند.

اما با این حال این به آن معنا نیست که با این محصولات بتوان در مقابل عفونت یا ویروس کرونا بدن را محافظت کرد.

کلرید منیزیوم (آب نمک) می‌تواند عفونت کروناویروس را درمان کند

این شایعه از آنجا نشأت می‌گیرد که یک سایت علمی به نام Santé Nature Innovation در مقاله‌‌ای نوشته بود که کلرید منیزیوم ابولا را درمان می‌کند.

آن زمان تیری سوکار نویسنده مطرح این مقاله را نوشت اما موضوع فقط درباره کلرید منیزیوم صدق نمی‌کرد بلکه شامل سایر نمک‌های منیزیوم بود که خاصیت ضدویروسی دارند.

در واقع اگر مکمل‌های منیزیوم می‌توانند به رفع مشکلات این بیماری کمک کند و توان تسکین دهندگی در حالات استرس زا دارند (بنابراین به طور غیرمستقیم از سیستم ایمنی بدن حمایت می‌کنند) اما باید یادآور شد هیچ مدرک علمی دال بر داشتن خاصیت ضدویروسی کلرید منیزیوم در دسترس نیست.

پایان پیام

کد خبر : 149307 ساعت خبر : 11:19 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=149307
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات