چرا برای اعلام خبر مرگ رقابت می‌کنیم؟

چرا برای اعلام خبر مرگ رقابت می‌کنیم؟

معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد با انتشار مطلبی در حساب کاربری خود در توییتر، با انتقاد از عملکرد برخی رسانه‌ها در انتشار اخبار مربوط به وضعیت سلامتی محمدرضا شجریان، بار دیگر بر لزوم رعایت دو اصل «دقت» و «صحت» در انتشار اخبار تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی دیروز (جمعه) دوم اسفند ماه برخی رسانه‌ها و سایت‌های خبری با انتشار اخباری درباره  استاد آواز ایران، در نهایت همایون شجریان را وادار به واکنش کردند. فرزند محمدرضا شجریان با انتشار مطلبی در صفحه شخصی‌اش در اینستاگرام، با رد شایعه‌ها خواستار آن شده است که خبر صحیح را فقط و فقط از طریق این صفحه پیگیر باشند.

اما عملکرد این رسانه‌ها در ادامه انتشار تکذیب خبر درگذشت محمدرضا شجریان، انتقاد برخی، از جمله محمد خدادی (معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد) و چند تن دیگر از استادهای ارتباطات را به همراه داشته است.

چرا برای اعلام خبر مرگ رقابت می‌کنیم؟

خدادی با انتشار عکسی از مطلب همایون شجریان درباره پدرش، توییت کرده است:

«بارها خبر فوت بسیاری از بزرگان در رسانه‌ها اعلام و سپس تکذیب شده، چرا برای اعلام خبر مرگ رقابت می‌کنیم در حالیکه باید ⁧دقت⁩ برای ⁧صحت⁩ و سپس ⁧ سرعت⁩ و ⁧رقابت⁩ را به عنوان مهارت در تولید محتوی انتخاب کنیم تا اعتماد مخاطب به رسانه ماندگار شود.»

گفتنی است «مهرداد بهلولی» شامگاه جمعه درباره شرایط جسمی و خبر درگذشت استاد محمد رضا شجریان، ‌ گفت: شایعه منتشره کذب است.

وی ادامه داد: استاد شجریان هنوز به دستگاه‌های تنفسی متصل است، اما حال وی مناسب نیست و خبرهای تکمیلی در خصوص شرایط جسمانی ایشان متعاقباً اعلام می‌شود.

همچنین همایون شجریان فرزند استاد انتشار مطلبی در صفحه شخصی اینستاگرام، ‌ نوشت از عزیزان خواهش می‌کنم به شایعات توجه نکرده و به آنها دامن نزنید.

«پدر به خاطر مشکلات ریوی ناشی از بیماری قلبی است و در دو هفته اخیر کمی ادامه دار شده تحت مراقبت و رسیدگی های ویژه هستند و وضعیتشان از دیروز بهتر شده است. خواهشمند است خبر صحیح را فقط و فقط و فقط و فقط و فقط از طریق صفحه اینجانب دنبال کنید.»

پایان پیام

کد خبر : 148957 ساعت خبر : 10:53 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=148957
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات