۶ نکته از تهران کرونایی

۶ نکته از تهران کرونایی

پایگاه خبری گلونی رضا ساکی: مشاهدات امروز من در میدان آزادی، خیابان آزادی، میدان انقلاب، چهارراه ولیعصر، کارگر شمالی، بلوار کشاورز، میدان ولیعصر، کریم‌خان، میدان هفتم تیر، مطهری، سهروردی شمالی، بهشتی، فاطمی، ستارخان و… در خیابان گشتم و به داروخانه‌ها سر زدم.

۶ نکته از تهران کرونایی

یک: امروز تعداد زیادی از مردم ماسک داشتند. بیشتر ماسک فیلتردار. با یک نگاه کلی می‌توانم بگویم جوان‌‌ترها و دختران و زنان بیشتر به ماسک اهمیت داده‌اند.

تعداد زیادی موتورسوار هم ماسک زده بودند که پشت چراغ‌قرمز تقاطع آزادی و نواب مشهود بود.

برخی دستکش هم پوشیده بودند.

دو: رانندگان زیادی هم دیدم که ماسک داشتند. به نظر می‌رسد ماسک به مردم آرامش و اطمینان می‌دهد و در روزهای آینده بیشتر بشود. در خیابان می‌شد خانواده‌هایی را دید که همه ماسک زده‌اند. اما آیا ماسک برای خریدن بود؟ تقریبا همه داروخانه‌های این مسیر روی در ورودی تکلیف را روشن کرده بودند.

سه: ماسک، ژل، پدالکلی، الکل سفید و… نیست. الکل صنعتی و انواع مشروبات تحت الکل هست اما ژل ضدعفونی کننده و ماسک نیست و نباید هم سوال کنی چون اگر نوشته روی در را نخوانی و بپرسی ماسک دارید، ماسک اجدادتان را می‌آورند جلوی چشم‌تان. من خودم الان ماسک پدربزرگم جلوی چشمم است.

چهار: شهرداری کلی بیلبورد را به هشدار و توصیه به مردم اختصاص داده و این خوب است. از دیروز تعداد زیادی بنر و عرشه پل با پیام‌های بهداشتی در معرض دید مردم است.

به‌ویژه یک جا توصیه کرده است همدیگر را بغل نکنیم و نبوسیم. انگار که هر روز در خیابان همین کار را می‌‌کردیم.

پنج: در این میان مردم بسیاری کار روزمره خود را می‌کنند. انگار نه انگار. امروز در سوپرمارکت فردی مارا مهمان به یک عطسه بلند کرد. دقیقا روی قفسه ماست‌های کم‌چربی عطسه کرد. مجبور شدم ماست پرچربی بخرم. از آنها که سرماست دارند. بینی‌اش درد نکند.

شش: راه نجات رعایت بهداشت فردی است. راه نجات این است اگر علائم خفیف داریم در خانه بمانیم تا خوب بشویم و اگر نشانه‌های شدیدتری داشتیم به بیمارستان مراجعه کنیم.

لطفا نگران باشید اما مضطرب نشوید. خداوند حافظ جان مردم ایران باشد.

آمین.

پایان پیام

کد خبر : 149042 ساعت خبر : 3:11 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=149042
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات