آخرین آمار درباره ویروس کرونا تا امروز ۲۸ فروردین ۱۳۹۹

آخرین آمار درباره ویروس کرونا تا امروز ۲۸ فروردین ۱۳۹۹

سخنگوی وزارت بهداشت ضمن اعلام آخرین آمار بیماری کووید-۱۹ در کشور، گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۹۲ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند.

به گزارش پایگاه خبری گلونی دکتر کیانوش جهانپور گفت: از دیروز تا امروز ۲۸ فروردین ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۱۶۰۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۷۷۹۹۵ نفر رسید.

وی افزود: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۹۲ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و تا امروز ۴۸۶۹ نفر از بیماران، جان باخته و دیگر در بین ما نیستند.

آخرین آمار درباره ویروس کرونا

جهانپور ادامه داد: تا کنون ۵۲۲۲۹ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده اند و ۳۵۹۴ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

وی درخاتمه خاطرنشان کرد: تا کنون ۳۱۰ هزار و ۳۴۰ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

 ایرج حریرچی در سی‌امین اجلاس عمومی شورای عالی استان‌ها که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار می‌شد، به عنوان مهمان ویژه گفت:

در تشریح وضعیت موجود و استراتژی مقابله با کروناویروس در آینده باید بگویم ایران بیست و یکمین کشوری بود که ویروس کرونا در آن به وجود آمد و شیوع پیدا کرد.

ما در ابتدا زمانی که به لحاظ مبتلا پس از کشور چین بودیم مورد انتقاد قرار گرفتیم.

اما در حال حاضر همه مشاهده کردند که کشورهای پرقدرتی همچون ایتالیا، فرانسه، انگلیس و آمریکا درگیر شیوع این بیماری شدند و وضعیت برای خارجی‌ها و داخلی‌ها مشخص شد.

وی افزود: به لحاظ رتبه مرگ و میر به ازای یک میلیون نفر ما در رتبه دهم قرار گرفته‌ایم به شکلی که به ازای یک میلیون نفر ۵۷ نفر فوتی داشته‌ایم.

در حقیقت کشورها چون به لحاظ جمعیت کلی در شرایط متفاوتی قرار گرفته‌اند برای رتبه‌بندی مرگ و میرها باید تعداد مرگ و میرها در یک میلیون نفر مورد مقایسه قرار گیرد که کشور ما با این ارزیابی در رتبه دهم قرار دارد.

پایان پیام

کد خبر : 159980 ساعت خبر : 3:07 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=159980
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات