آقای حسن روحانی عزیز؛ غیرضروری ما با غیرضروری شما تفاوت دارد

آقای حسن روحانی عزیز؛ غیرضروری ما با غیرضروری شما تفاوت دارد

پایگاه خبری گلونی محسن فراهانی: روز گذشته نقل قولی از حسن روحانی، رئیس جمهور کشورمان منتشر شد که جای کمی تامل دارد. ایشان فرمودند: مردم نباید برای کارهای غیرضروری از منزل بیرون بیایند.

این جمله شاید در نظر اول یک توصیه ساده و درخواست معمولی از مردم باشد برای آنکه در خانه بمانند و بیرون نیایند.

اما وقتی کمی روی این جمله ریز بشوید تعجب رئیس‌جمهور از آنکه برخی برای کارهای غیرضرور از خانه خارج می‌شوند مشخص است.

این جمله بعد از یک جمله دیگر مطرح شده است. آقای رئیس‌جمهور ابتدا ار خود پرسیدند چرا بعضی‌ها برای کارهای غیرضروری از خانه بیرون می‌روند؟

سپس وقتی جوابی پیدا نکردند تصور کردند شاید این نکته به ذهن خود مردم نرسیده و بر خود لازم دانستند این توصیه را برای مردم داشته باشند.

آقای حسن روحانی عزیز

اما آقای روحانی عزیز. همه آدم‌ها دقیقاً مثل شما می‌دانند که برای کارهای غیر ضروری نباید از خانه خارج بشوند و برای دانستن این موضوع نیاز نیست از انگلستان دکترا داشته باشند.

ولی پس چرا عده‌ای اکنون با وجود ویروس کرونا در خیابان‌ها حضور دارند؟ یعنی نمی‌دانند که برای کار غیرضروری نباید از خانه خارج بشوند؟

می‌دانند برادر بزرگ من. می‌دانند، خوب هم می‌دانند. منتها تفاوت اندیشه آن‌ها با شما در مفهوم کار غیر ضروری است.

در یک جمله ساده بگویم برای‌تان: کار ضروری مردم برای شما غیرضروری جلوه می‌کند برای همین تصور می‌کنید آن‌ها برای کار غیر ضروری از خانه خارج شدند؛ اما خودشان تصور می‌کنند ضروری‌ترین کار عمرشان را دارند.

شاید چون سال‌ها در انگلیس درس خوانده‌اید کمی موضوع برای‌تان گنگ باشد پس بگذارید چند مثال بزنیم تا بحث کمی شفاف‌تر بشود.

مثلاً الآن خیلی‌ها برای تعمیر موتور کویر ۱۲۵ مدل ۸۴ خود از منزل خارج شدند. خب این موضوع شاید برای کسی که شاسی‌بلند ضدگلوله سوار می‌شود امری غیرضروری به حساب بیاید.

اما برای آن مرد موتورسوار تنها منبع درآمد است. خراب ماندن موتور یعنی بی‌کار ماندن، یعنی پول نداشتن، یعنی گشنه‌ماندن بچه‌هایش و برای یک مرد چه چیزی ضروری‌تر از زنده نگه‌داشتن فرزندانش؟

مثلاً دختر جوانی که پاهای مادر کهنسالش درد می‌کنند از خانه بیرون آمده و شهر را زیرپا می‌گذارد برای یافتن پمادهای التیام‌بخش درد پا.

اما خب این موضوع برای کسی که چند پزشک متخصص مثل پروانه به گرد سرش می‌چرخند معلوم است که غیرضروری محسوب می‌شود.

خلاصه که آقای رئیس‌جمهور مردم درد دارند. همه که به خاطر خوردن پاپ‌کرن در شهربازی‌ها و قدم زدن در تالار مشاهیر موزه‌ها از خانه خارج نشدند.

پایان پیام

کد خبر : 155235 ساعت خبر : 1:35 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=155235
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات