اجساد مبتلایان به کرونا عامل انتقال این ویروس نیست؛ شایعه‌ای که تکذیب شد

اجساد مبتلایان به کرونا عامل انتقال این ویروس نیست؛ شایعه‌ای که تکذیب شد

همزمان با شیوع ویروس کرونا خبرهای ضد و نقیض زیادی در سایت‌ها و فضای مجازی منتشر شد مبنی بر این که پیکر مبتلایان به این ویروس عامل انتقال آن است اما سازمان جهانی بهداشت با انتشار دفترچه‌ای این شایعه را تکذیب کرد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی بازار شایعات پیرامون ویروس کرونا از خود ویروس داغ‌تر است و هر روز اخباری ضد و نقیض به گوش می‌رسد. خبرهایی که اضطراب و نگرانی ما را راجع به این ویروس ناشناخته زیاد می‌کند.

یکی از مشکلات بزرگ کووید نوزده جدید بودن آن است و به همین دلیل، هربار ابعاد جدیدی از ویروس شناخته می‌شود و همین عدم اطلاع و شناخت کافی زمینه را برای شایعه‌پراکنان فراهم می‌کند.

اجساد مبتلایان به کرونا عامل انتقال این ویروس نیست

 یکی از این شایعات که امروز سازمان بهداشت جهانی آن را تکذیب کرد، مربوط به انتقال ویروس کرونا از طریق اجساد مبتلا بود.

پایگاه اینترنتی شبکه الجزیره قطر با انتشار«دفترچه راهنمای» سازمان جهانی بهداشت در خصوص پیکرهای متوفیان ناشی از ابتلا به ویروس کرونا (کووید ۱۹) آورد: این شایعه که اجساد افراد متوفی عامل انتقال این ویروس هستند، رد شده است.

 سازمان جهانی بهداشت در این دفترچه تاکید کرد: تاکنون هیچ گونه اطلاعاتی مبنی بر این‌که اجساد مردگان عامل انتقال ویروس کرونا است، دریافت نشده و همچنین هیچ موردی دال بر اینکه شخصی در اثر تماس با فرد متوفی به ویروس کرونا مبتلا شده، گزارش نشده است.

در دفترچه راهنما سازمان بهداشت جهانی همچنین آمده است که در تمام مدت باید کرامت فرد درگذشته و آداب و رسوم دینی و خواست و تمایل خانواده‌اش در خصوص دفن جسد مدنظر قرار گیرد.

همچنین باید مدت زمان مورد نظر برای انجام اقدامات لازم و کفن و دفن جسد در نظر گرفته شود و از تعجیل در این خصوص اجتناب کرد.

پایان پیام

کد خبر : 159864 ساعت خبر : 3:30 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=159864
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات