تبریک و دعای سال نو یعنی سال نو مبارک و زندگی‌ات بدون هر ویروس

تبریک و دعای سال نو یعنی سال نو مبارک و زندگی‌ات بدون هر ویروس

• زندگی بدون «هر ویروس». نابودی برخی ویروس‌ها در زندگی شخصی خودمان ممکن است.

• ویروس قوانین و سیاست‌های نادرست برای دوره‌ای گاه مدید پنهان هستند.

به گزارش پایگاه خبری گلونی دکتر محمد فاضلی در کانال شخصی خود نوشت:

چند ساعتی است فکر می‌کنم یک جواب جدی غیرتعارفی و یک دعای خوب برای پاسخ دادن به پیام‌های تبریک دوستان چیست. کرونا به یافتن پاسخ کمک کرد.

 برخی خصیصه‌های مهم ویروس – همین کرونای خودمان – پنهان بودن، دوره نهفتگی و حمل ویروس بدون علامت بیماری، قابل انتقال بودن، تکثیرپذیر بودن، سوار شدن بر سلول‌های سالم و در نهایت کشنده بودن است.

خودمان حالا بنشینیم و تأمل کنیم که چند نوع ویروس در همه ابعاد زندگی ما وجود دارد. ویروس اوصاف اخلاقی بد که در ظاهرمان آشکار نیستند، بدون علامت بیمارمان می‌کنند و به یکدیگر منتقل می‌کنیم.

تبریک و دعای سال نو یعنی سال نو مبارک و زندگی‌ات بدون هر ویروس

ویروس قوانین و سیاست‌های نادرست که برای دوره‌ای گاه مدید پنهان هستند ولی ذره ذره بنیان‌های عقلانی زندگی را آلوده می‌کنند، بیماران خودشان را تکثیر می‌کنند و وقتی می‌ترکند و بدن جامعه را می‌گیرند، کشنده می‌شوند.

ویروس، قوانین، رویه‌ها و کردارهای اداری، سیاسی، علمی، دینی و … مزمن‌شده که همه‌گیر شده‌اند و بی‌سر و صدا قربانی می‌گیرند. قربانیانی که حتی نمی‌فهمیم با کدام ویروس به فنا رفته‌اند. ویروس‌هایی که سلول سلول، حیات فردی و جمعی ما را می‌کشند.

فکر می‌کنم در این سال کرونایی، دعای تبریک سال نو می‌تواند باشد: زندگی بدون «هر ویروس». نابودی برخی ویروس‌ها در زندگی شخصی خودمان ممکن است و برخی دیگر باید در حیات جمعی ما از بین بروند. ویروس‌هایی که باید برای آشکار شدن‌شان تلاش کنیم، جلوی تکثیرشان را بگیریم و فرد و جامعه را در برابرشان ایمن سازیم.

سال نو مبارک، زندگی‌تان بدون «هر ویروس».

پایان پیام

کد خبر : 151916 ساعت خبر : 11:43 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=151916
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات