جلسه مجازی مجلس چگونه برگزار شد؟

جلسه مجازی مجلس چگونه برگزار شد؟

پایگاه خبری گلونی رضا طاهرخانی: برگزاری جلسات مجازی مجلس در ابتدا خبر خوبی بود که بررسی آن از چند زاویه مسرت بخش بود.

اول اینکه مجلسی که در راس امور هست، در راس امور باقی می‌ماند و کار قانون‌گذاری و نظارتی‌اش را به نحو احسنت، با استفاده از تکنولوژی پیش می‌برد.

جلسه مجازی مجلس

از زاویه دیگر اینکه بالاخره بزرگان کشور با تکنولوژی آشتی کرده و به اهمیت آن در مواقع بحران پی برده‌اند که این می‌تواند نوید دهنده حرکتی بزرگ در راستای بهبود زیر ساخت‌های ارتباطات و تکنولوژی در دوران پساکرونا باشد.

اما با بررسی ۳ جلسه مجازی برگزار شده در مجلس، این امر از زاویه دیگری هم قابل بررسی می‌باشد.

آن هم این که نمایندگان مجلس هم در این اوضاع آشفته، به جای قانونگذاری و نظارت، در راستای بالا بردن نشاط اجتماعی، اقدام به برگزاری این جلسات نموده‌اند. دلایل به وجود آمدن این دیدگاه در ذهن حقیر به شرح ذیل است:

۱- اسدالله عباسی، سخنگوی هیات رییسه مجلس گفته است: نمایندگان از طریق این سیستم، امکان رای‌دهی ندارند و بعضا به صورت تلفنی از آن‌ها درباره موارد مطرح شده در جلسه نظر خواهی می‌شود.

– به جای برگزاری جلسات، رییس محترم مجلس یک کلیپ تصویری از خود ضبط نموده و از طریق شبکه‌های مجازی فیلتر نشده یا داخلی برای سایر نمایندگان ارسال نمایند.

۲- از طرف دیگر عباسی بر این نکته نیز تاکید کرده است: در جلسات علنی مجلس که به صورت مجازی برگزار می‌شود، اصلا مصوبه‌ای نداریم و جلسات بیشتر جنبه پیشنهادی دارد.

– جهت وارد نکردن فشار اضافه به زیر ساخت ارتباطات کشور، قبل از بالابردن ظرفیت‌های این بستر توسط وزیر جوان، قدری از این فشار را بر شبکه تضعیف شده پست اعمال نمایند.

بدین صورت که کلیپ ضبط شده فوق الذکر را بر روی فلش‌های با کیفیت وارداتی کپی کرده و توسط پست به درب منزل نمایندگان ارسال نمایند تا روح تازه‌ای به کالبد نیمه جان پست جمهوری اسلامی دمیده شود.

۳- عباسی همچنین تاکید داشت که: در این شکل برگزاری جلسات علنی به صورت مجازی، با ایرادات «اینترنتی، نرم‌افزاری و برقراری ارتباطات با نمایندگان مواجه هستیم و حتی در صوت و تصویر» هم اختلالاتی داریم.

– شماره ایرانسل وزیر محترم و جوان ارتباطات، جناب آقای مهندس آذری جهرمی (همون شماره ای هیچکی نداره) رو هم در گروه مجلس اضافه بفرمایید تا مشکلات اینچنینی توسط شخص ایشان برطرف گردد.

۴- عباسی درباره شرایط نمایندگان مجلس برای حضور در جلسات مجازی، تصریح کرد: طبیعتاً نمایندگان بایستی در جایی قرارگیرند که شرایط اینترنت برایشان مهیا باشد.

– در مناطق بکر و خوش آب هوا و بعضا ییلاقی، معمولا اینترنت ضعیف می‌باشد و امکان برقراری شبکه به سختی وجود دارد.

ولی از آنجایی که راه سازی در این مناطق به یمن حضور نمایندگان محترم، تا درب ویلا به صورت استاندارد انجام گرفته، باز هم به پیشنهاد «پست» برمی‌گردیم.

۵- وی (عباسی) درباره تاثیر برگزاری جلسات به صورت مجازی گفت: تاکنون میزان مشارکت نمایندگان برای حضور در جلسات علنی به صورت مجازی خوب بوده.

به طوری که در جلسه اول ۸۰ نفر، جلسه دوم ۱۲۰ نفر، و در جلسه سوم ۱۷۰ نفر مشارکت داشته‌اند.

– با تکثیر فلش‌های جلسات به تعداد بالا، در حدود ۳۰۰ یا ۳۵۰ عدد، می‌توان نرخ مشارکت را بالا برد و تمامی جلسات را به حدنصاب رساند. (اطلاع رسانی قطره چکانی)

۶- بر همین اساس احمد امیرآبادی فراهانی، یکی دیگر از اعضای هیات رییسه مجلس و نماینده مردم قم، درباره ضرورت برگزاری جلسات مجلس گفته است: اکنون که کشور مجلس ندارد، باید پرسید چه کسی باید بر کار وزرا در بحث سیل و کرونا و… نظارت داشته باشد؟

– با سپاس فراوان از نظارت مجلس بر کار وزرا در زمان سیل لرستان و گلستان و زلزله کرمانشاه، از وزرای مربوطه درخواست می‌کنیم که آن‌ها هم عملکرد خود در قالب فایل‌های MP3 برای نمایندگان ارسال نموده تا نمایندگان زحمت نظارت را بکشند.

پایان پیام

کد خبر : 153765 ساعت خبر : 9:14 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=153765
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات