در روزهای قرنطینه چای ایرانی بنوشید؛ با خیال راحت

در روزهای قرنطینه چای ایرانی بنوشید؛ با خیال راحت

به گزارش پایگاه خبری گلونی فصل برداشت چای فرا رسیده و چایکاران باید برگ‌های سبز را به کارخانجات برسانند.

اما نگرانی آنها در روزهای کرونایی این است که چگونه می‌توانند این کار انجام دهند.

این روزها لاهیجان، لنگرود و شهرهایی که در اطراف خود باغ‌های سبز چای دارند مشغول برداشت این محصول هستند.

محصولی که عطر خوش آن در همه چایخانه‌های گیلان می‌پیچد و چنان به عطر و طعمش عادت می‌کنی که محال است روزت را بدون سرکشیدن یک فنجان چای محلی بگذرانی.

خبر خوب این است که کرونا نتوانست این دلخوشی کوچک را از ما بگیرد و چای ایرانی کاملاً سالم است و مشکلی در بسته‌بندی و عرضه به بازار ندارد.

«حبیب جهانساز»، رئیس سازمان چای کشور گفت: برای برداشت چای و نحوه تحویل این محصول به کارخانجات و بسته بندی آن تابع دستورالعمل‌ها و مصوبات ستاد کرونا هستیم، بنابراین خدمت رسانی به بهره برداران با سازوکار‌های اندیشیده شده ادامه خواهد داشت.

او با اشاره به اینکه کرونا تمام فعالیت‌های مربوط به نیروی انسانی را تحت تأثیر قرار داده، افزود: خوشبختانه این ویروس در کار چایکاران و کارخانجات چای خللی ایجاد نکرده و  نخواهد کرد و مردم می‌توانند با خیالی راحت و آسوده از این محصول استفاده کنند.

در روزهای قرنطینه چای ایرانی بنوشید؛ با خیال راحت

در این رابطه سازمان چای کشور با همکاری وزارت بهداشت پروتکل‌هایی را مبنی بر رعایت نکات بهداشتی از سوی چایکاران و کارخانجات چای تهیه کرده که با ابلاغ آن تمام چایکاران و کارخانجات چای می‌توانند به کار خود ادامه دهند.

جهانساز افزود: در جلسه‌ای که بدین منظور با حضور تیم بهداشتی وزارت بهداشت در گیلان و معاونت غذا وداروی استان و شبکه بهداشت لاهیجان که قطب چای شمال کشور است، تشکیل شد همه متفق القول بودند که چای تولیدی وعرضه شده در بازار کاملاً سالم و بهداشتی است و ویروس کرونا هیچ تأثیری بر روند تهیه این محصول از چیدن برگ سبز گرفته تا مرحله خشک کردن آن ندارد.

زیرا برگ سبز چای در دمای بالای ۱۰۰ درجه خشک می‌شود و در مرحله بسته بندی هم نکات بهداشتی مانند ضدعفونی کردن دستگاه‌ها و استفاده کارگران از ماسک و دستکش کاملاً رعایت می‌شود.

از طرفی هم چای خشک هنگام استفاده در دمای بالای ۷۵ درجه دم می‌کشد و کاملاً تمیز و عاری از هر گونه ویروس خواهد بود.

پایان پیام

کد خبر : 154750 ساعت خبر : 10:49 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=154750
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات