علیرضا بیرانوند نامزد بهترین فوتبالیست آسیا در تاریخ جام جهانی

علیرضا بیرانوند نامزد بهترین فوتبالیست آسیا در تاریخ جام جهانی

سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا در تازه‌ترین نظرسنجی خود اقدام به معرفی ارزشمندترین بازیکنان آسیایی جام جهانی کرده است.

به گزارش پایگاه خبری گلونی سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا در تازه‌ترین نظرسنجی خود از مخاطبان و کاربران خود خواسته است بهترین آسیایی تاریخ جام های جهانی را انتخاب کنند.

در این نظرسنجی علیرضا بیرانوند، دروازه‌بان تیم ملی فوتبال ایران و پرسپولیس به عنوان یکی از نامزدها مطرح شده است که در جام جهانی روسیه توانست اولین‌بار فرصت حضور در جام جهانی را به دست بیاورد.

در کنار او، سامی الجابر از عربستان، تیم کیهیل از استرالیا، پارک جی سونگ از کره جنوبی و کیسوکه هوندا از ژاپن حضور دارند.

علیرضا بیرانوند نامزد بهترین فوتبالیست آسیا در تاریخ جام جهانی

علیرضا صفر بیرانوند (زادهٔ ۳۰ شهریور ۱۳۷۱ در سرابیاس) بازیکن فوتبال اهل ایران است که در پست دروازه‌بان برای باشگاه پرسپولیس و تیم ملی ایران بازی می‌کند. بیرانوند به مدت چهار فصل از ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۹ بهترین دروازه‌بان لیگ برتر ایران و نیز در سال ۲۰۱۹ مرد سال فوتبال ایران شده‌ است.

بیرانوند اولین بازی ملی خود را در یک دیدار دوستانه برابر عراق انجام داد که به پیروزی یک بر صفر ایران انجامید.

در اردیبهشت ۱۳۹۳، او به اردوی تدارکاتی تیم ملی فوتبال ایران در آفریقای جنوبی توسط کارلوس کیروش دعوت شد اما به جام جهانی راه پیدا نکرد.

اما در مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، بیرانوند به عنوان دروازه‌بان اصلی تیم ملی فوتبال ایران، با انجام بیشترین کلین شیت ممکن بهترین رکورد را در تاریخ حضور ایران در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی به نام خود به ثبت رساند.

گل نخوردن تیم ملی در بازی‌هایی که بیرانوند دروازه‌بان تیم ملی بود، توسط فیفا به عنوان یک رکورد ویژه یاد شد؛ در نهایت این رکورد بعد از ۱۱۲۴ دقیقه(بازی رسمی) در بازی ایران و سوریه شکست.

در آذر ماه ۱۳۹۸، علیرضا بیرانوند طی مراسمی پیراهن خود در بازی‌های جام جهانی روسیه مقابل تیم ملی پرتغال را برای فروش جهت احیای کارخانه‌های تعطیل و نیمه تعطیل در استان لرستان به بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام اهدا کرد.

پایان پیام

کد خبر : 153892 ساعت خبر : 10:13 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=153892
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات