مصرف سیگار و افزایش احتمال ابتلا به کرونا؛ بهترین زمان برای ترک سیگار است

مصرف سیگار و افزایش احتمال ابتلا به کرونا

لانگ می‌گوید: برای محافظت از خود در برابر کووید ۱۹ الان بهترین زمان برای ترک سیگار است.

به گزارش پایگاه خبری گلونی بلومبرگ نوشت: افراد سیگاری و افراد مبتلا به بیماری‌های مزمن ریوی دارای سطح بالایی از آنزیم ACE-2 هستند، آنزیمی که اجازه دسترسی ویروس به ریه‌ها را می‌دهد.

بر اساس مطالعه ای که روز ۵ شنبه در مجله تنفسی اروپا (European Respiratory Journal) منتشر شده است مصرف سیگار باعث افزایش آنزیم‌های ACE-2 در بدن می‌شود که به ویروس کمک می‌کنند تا وارد ریه ها شده و در آنجا تکثیر شوند.

چاقی، دیابت، فشار خون بالا و سایر بیماری‌های مزمن زمینه‌ای فاکتورهایی هستند که باعث افزایش آسیب‌پذیری افراد در مقابل ویروس کرونا می‌شوند‌.

این مطالعه مشاهده‌ای (observational study) و همتراز خوانی شده (peer reviewed) توسط جنیس لانگ متخصص بیماری‌های تنفسی از بیمارستان سنت پاول هدایت شده و بر اساس داده‌های منتشر شده از چین است.

به گفته سازمان جهانی بهداشت در چین، جایی که میزان مرگ و میر بر اثر کووید ۱۹ میان مردان بیش از زنان گزارش شده است، تقریبا نیمی از مردان و ۲ درصد از زنان سیگار می‌کشند.

لانگ می‌گوید: برای محافظت از خود در برابر کووید ۱۹ الان بهترین زمان برای ترک سیگار است.

داده‌های این مطالعه به داده‌های دو مطالعه دیگر که افراد بیشتری را مورد بررسی قرار داده است متقابلا ارجاع داده شده و نتیجه یکسانی به دست آمده است.

مترجم: مریم قره‌گزلو


پایان پیام

کد خبر : 154983 ساعت خبر : 11:27 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=154983
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات