معلمان حق التدریس و مشکلات مالی ناشی از کرونا؛ شرکت لیزینگ چرا تهدید می‌کند؟

معلمان حق التدریس با کرونا چه می‌کنند؟

به گزارش پایگاه خبری گلونی پس از شیوع ویروس کرونا در کشورمان و اعمال سیاست‌های جدید برای مقابله با کرونا مانند تعطیلی مدارس و ادارات و… روز‌به‌روز شاهد بروز مشکلات جدیدی هستیم که ناگهان از زیر پوسته این بیماری بیرون می‌زنند.

مشکلات معلمان حق التدریس

از بی‌کاری کارگران و کاسبان گرفته تا کاهش شدید درآمد برخی کسبه و همچنین نابودی برخی صانیع مانند گردشگری و مشاغل وابسته به آن.

اما یکی از مشکلاتی که اتفاقات اخیر باعث و بانی آن است را یکی از مخاطبمان گلونی در پیامی که برای ما ارسال کرد به ان اشاره کرد که نمی‌توان به سادگی از کنارش عبور کرد.

این معلم که نامش نزد ما محفوظ است به گلونی گفت:

من معلم حق‌التدریسی هستم که فقط ۸۰ درصد حقوق اسفندماه به من پرداخت شده، هیچ عیدی دریافت نکردم و تمام کلاس‌های متفرقه اسفند ماه به دلیل شیوع کرونا کنسل شده است.

این روزها در همه‌ی رسانه‌های رسمی صحبت از رعایت شرایط سخت مالی و بحران‌هایی است که اقشار مختلف جامعه با آن دست به گریبان هستند.

در چنین وضعیتی که فشار مالی برای معلمان حق التدریسی به دلیل عدم ثبات حقوق و مزایا چندین برابر است، یک شرکت لیزینگ با افزایش فشار برای پرداخت اقساط کار را به جایی رسانده که پیش از موعد پرداخت چک، با پیامک‌های مکرر، خریداران خود را تهدید می‌کند که چک‌هایشان را برای بار دوم و مجدد به بانک ارسال نخواهد کرد و این پیامک‌ها اضطرابی مبنی بر توقیف ماشین خریداری شده را ایجاد می‌کند.

من به این نحوه برخورد معترضم.

در چنین وضعیتی که همه‌ی شرکت‌ها و هولدینگ‌های جهانی در پرداخت اقساط مدارا و انعطاف نشان می‌دهند چرا در ایران هیچ نظارتی بر این افزایش فشارها نیست؟

او در پایان گفت: نبايد به من مهلت بدهند؟ من معلم مدرسه غيرانتفاعى هستم، اسفند حقوقم ٨٠ درصد بود، عيدى هم نگرفتم و تمام كلاس‌هاى متفرقه من كنسل شد.

حالا باید از دولت و شرکت‌های خصوصی و لیزینگی پرسید که مگر قرار نبود از مردم حمایت کنید؟

مگر قرار بر همدلی نبود؟ مگر قرار بر همکاری و بخشش نبود؟

حالا چطور انتظار دارید مردم از این پس با شما همدل باشند و با دولت همکاری کنند؟

پایان پیام

کد خبر : 153491 ساعت خبر : 5:03 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=153491
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات