ننه من غریبم بازی یک عده برای ورود به شهرها و استان‌های دیگر

ننه من غریبم بازی یک عده برای ورود به شهرها و استان‌های دیگر

پایگاه خبری گلونی فاطمه زهدی: ما ایرانی‌ها در راه‌های گریز از قانون «ننه من غریبم بازی» را خوب بلدیم، مخصوصاً در مواجهه با پلیس هنگام جریمه.

راننده‌ی محترم کمربند ایمنی را نبسته، وقتی پلیس نگه‌می‌دارد که جریمه کند به شکمش اشاره می‌کند که بخاطر بزرگی شکم کمربند نمی‌رسد، مامور قبول نمی‌کند، هزار جور بهانه‌ی دیگر جور می‌کند، در آخر اگر باز هم موفق نشود جان مادرش را قسم می‌دهد و قول می‌دهد که دوباره تکرار نشود.

ننه من غریبم بازی

حتا مورد داشتیم وقتی پیامک جریمه به دلیل سرعت زیاد ثبت شده توسط دوربین برایش آمده، از ماشین پیاده شده وسط خیابان رو به دوربین ایستاده و در حالی که دو دستی بر سر خود می‌کوبیده به حالت نمایشی برآمدگی شکم را نشان می‌داده است.

نه برای اینکه بگوید چاق است، برای اینکه نشان بدهد همسرش باردار است و باید با سرعت بالا حرکت می‌کرده تا به بیمارستان برسد؛ اما قبل از آنکه کار به قسم به جان مادر برسد و دل دوربین به رحم بیاید، خدا بیامرز به دیار باقی شتافت.

«راستی مگر دوربین‌های ثبت تخلف هم “جان مادرت جریمه نکن” می‌فهمند؟»

حالا امسال «ننه من غریبم» جواب نمی‌دهد که هیچ، کار را بدتر هم می‌کند؛ مثلاً اگر تا قبل از اسفند ۹۸ پلاک غیر همدان وارد شهر می‌شد به رسم مهمان‌‌نوازی و جذب گردشگر از همان ورودی شهر تا میدان امام جماعت برایشان خم و راست می‌شدند و قدوم‌شان را بر چشم‌هایشان می‌گذاشتند.

یا اگر به نوروز سال‌های گذشته برگردیم از چهارراه بابک (ورودی شرقی شهر) تابلوهای  خوش‌آمدگویی به مسافران به زبان‌های مختلف دیده‌ می‌شد و پارک کردن در اطراف میادین گردشگری شهر؛ مثل میدان آرامگاه بوعلی، برای پلاک‌های غیربومی جریمه‌ای نداشت.

چه بسیار همدانی‌هایی که به رسم «ننه من غریبم» بازی و البته گاهی برای کلاس، ماشین‌هایشان را پلاک تهران و شهرهای دیگر می‌گرفتند؛ اما امسال دیگر ننه‌ من غریبم بازی‌هایمان رو شده و هر چقدر خودی‌تر باشیم بهتر جواب می‌گیریم.

مثل گاو پیشانی سفید باید یک برگه به پهنای شیشه‌ی جلوی ماشین بچسبانیم که «آقا من همدانی هستم» وگرنه از همان چهارراه بابک پلیس، راه را بر هر «ننه من غریبم بازی»، بسته است و تا فریاد نزنند ننه‌ من خودی‌ام اجازه عبور نمی‌دهند.

در آخر مسئله‌ای را فقط جهت طرح مسئله و قضیه‌ی پیشگیری بهتر از درمان است می‌گویم، شاید وسط این راه بستن‌ها و جریمه کردن‌ها، قسم جان مادرت، دل کسی را به رحم بیاورد.

آنوقت جان مادرهای یک شهر که نه، همه‌ی مادرها ممکن است به خطر بیفتد، بهتر نیست علاوه بر جریمه‌های حضوری که هم مصرف کاغد جریمه را زیاد می‌کند و هم احتمال خطای «قسم به جان مادر و دلرحمی» هم وجود دارد، دوربین‌های خیابان‌ها هم به کمک پلیس بیاید؟

«مگر اینکه دوربین‌های ثبت تخلف هم “جان مادرت جریمه نکن” بفهمند!»

اینطوری آن همدانی‌ای هم که پلاک ماشینش غیر بومی است ترجیح می‌دهد در خانه بماند تا به دور دورهای خیابانی خود برسد.

پایان پیام

کد خبر : 153494 ساعت خبر : 8:44 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=153494
اشتراک در نظرات
اطلاع از
1 دیدگاه
چیدمان
اولین نظرات آخرین نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات

جریمه در تمام کشورها صرف عمران و آبادانی می‌شود در ایران چطور!؟