پایان دوران کرونا چه زمانی است و تا آن موقع چند نفر جان خود را از دست می‌دهند؟

پایان دوران کرونا چه زمانی است و تا آن موقع چند نفر جان خود را از دست می‌دهند؟

پایگاه خبری گلونی انوشه میرمجلسی: خبری در خبرگزاری تسنیم منتشر شده با این عنوان: «پیش‌بینی جانباختگان کرونا در ایران تا خردادماه»

پایان دوران کرونا

اما متن خبر: «ستاد ملی مبارزه چگونگی شیوع ویروس کرونا در ایران را تا خردادماه در پنج سناریو مورد بررسی قرار داده است:

سناریوی اول: بدون هیچ مداخله‌ای از سوی دولت که می‌تواند باعث رشد نمایی تعداد مبتلایان شود و همچنین تعداد مرگ و میر به حدود ۱۱۱ هزار نفر برسد.

سناریوی دوم: صرفا اطلاع‌رسانی و آگاهی عمومی نسبت به موضوع باز هم رشد نمایی مرگ و میر ۳۳ هزار نفری را نشان می‌دهد.

سناریوی سوم: مداخله حداقلی دولت که عمدتا از طریق آموزش و اطلاع‌رسانی است و نرخ مرگ و میر تا ۱۷۶۰۰ نفر برسد.

سناریوی چهارم: مداخله متوسط دولت شامل فاصله‌گذاری اجتماعی، تعطیلی رویدادهای ورزشی، فرهنگی و اجتماعات مذهبی و مدارس، دانشگاه‌ها و محدودیت جابه‌جایی و تردد افراد که باعث کاهش مرگ و میر تا ۱۱ هزار نفر می‌شود.

سناریوی پنجم: مداخله سطح بالا و شدید دولت که شامل اقدامات سناریو چهارم و مداخلاتی سخت‌تر مانند ممانعت از جابه‌جایی‌های درون شهری و برون شهری، قرنطینه شهرها و ایزوله کردن افراد مشکوک است که می‌تواند نرخ رشد را به شدت کاهش داده و به حدود ۷۷۰۰ نفر برساند.»

در یازدهمین روز فروردین هستیم و همه ما چه آنهایی که روزهاست در خانه نشسته‌اند و چه آنهایی که کرونا را شوخی تلقی کرده‌اند و به تفریح و گشت و گذار پرداخته‌اند؛ مهمترین سوال‌شان این است که کرونا تا کی مهمان ایران است.

اما تفاوت گروه اول و دوم در این است که گروه اول برای پایان این میزبانی تلخ، مشارکت می‌کند و گروه دوم همه چیز را شوخی می‌داند و سهم خودش را در کنترل این بیماری باور ندارد.

گروه دوم با تاکید بر نواقص دولت و حاکمیت در مهار این ویروس، همچنان توقع دارد که معجزه شود و با ضرب‌ و زور کرونا مهار شود.

متاسفانه یا خوشبختانه، کرونا به ما خواهد آموخت که سرنوشت یک جامعه دقیقا برآیند تلاش، خواست و اراده مردم آن است و نمی‌شود با حواله کردن همه چیز به دولت‌ها جامعه‌ای آرمانی ساخت.

هموطن! همشهری! همسایه! این بار قضیه فرق می‌کند. این‌بار جان همه ما در خطر است. کاش آمارها برای‌مان عادی نشود.

پایان پیام

کد خبر : 153498 ساعت خبر : 8:12 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=153498
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات