گزارش یک کار خیر جمعی درباره کرونا

گزارش یک کار خیر جمعی

به گزارش پایگاه خبری گلونی دکتر محمد فاضلی در کانال شخصی خود نوشت:

روز شنبه هشت فروردین متنی با عنوان «اگر کرونا آن‌ها را نکشد، فقر و بی‌پناهی می‌کشد» درباره خانواده‌ای ضعیف از نظر اقتصادی منتشر کردم.

کمک‌ها از ساعتی بعد از انتشار متن شروع شد. من به همه کسانی که از طریق ادمین کانال شماره حساب گرفتند تا کمک کنند، و کسانی که به صورت‌های دیگر کمک کردند، قول داده بودم گزارش کمک‌ها را ارائه کنم. این گزارش کار خیر جمعی انجام شده است.

 یک. مبلغ ۲۰۸۸۰۰۰۰ تومان (بیست میلیون و هشتصد و هشتاد هزار تومان) به حساب آن خانواده واریز شد.

این مبلغ عمدتاً برای بازپرداخت بدهی‌ها و هزینه‌های جاری هزینه شده/می‌شود.

دو. برخی کمک‌کننده‌ها گفته‌اند کمک‌های‌شان را ماهیانه ادامه خواهد داد. (سه نفر)

سه. روز دوم بعد از انتشار، یکی از کمک‌کننده‌ها پیشنهاد کرد که بخشی از مبالغ کمک‌ها از طریق خرید سهام در بورس برای این خانواده سرمایه‌گذاری شود. معتقد بودند سوددهی بورس می‌تواند درآمد مستمری برای آن‌ها ایجاد کند. چند نفر دیگر هم این پیشنهاد را ارائه کردند.

چهار. شماره کارت شخصی خودم را – کارتی که هیچ مبلغی در آن نبود – به این کار اختصاص دادم. افراد کمک‌کننده مختار بودند که مستقیم به حساب خانواده یا به این کارت واریز کنند.

پنج. مجموعاً طی ۱۸ فقر واریز، مبلغ ۱۴۷۵۵۰۰۰ (چهارده میلیون و هفتصد و پنجاه و پنج هزار تومان) به حساب من واریز شد.

شش. یکی از ایرانیان خارج از کشور می‌خواهند دویست یورو یا معادل ریالی آن‌را به مبلغ در نظر گرفته شده برای سرمایه‌گذاری در بورس اضافه کنند.

هفت. یکی از هم‌وطنان قبول کرده‌اند مبلغ ۱۵ میلیون تومان به صورت قرض‌الحسنه یک ساله در اختیار این خانواده بگذارند که مغازه خیاطی‌شان را که خیّر دیگری فراهم کرده بود و شش ماه کرایه آن‌را هم پرداخته بود اما تجهیزش مانده بود، تجهیز کنند.

هشت. یکی دیگر از هم‌وطنان هم گفته‌اند که فهرست تجهیزات و ملزومات تجهیز مغازه خیاطی را تهیه و برای‌شان ارسال کنیم تا هزینه را بپردازند.

گزارش یک کار خیر جمعی

نه. دو نفر از هم‌وطنان صنعتگر در همدان و آمل پیشنهاد کردند حاضرند به شرط تغییر محل زندگی به این دو شهر، محل سکونت و اشتغال در کارخانه‌ را به این خانواده کمک کنند.

ده. یک خیریه در شهر محل سکونت این خانواده، همان روز دوم فردی را برای بررسی وضعیت به منزل ایشان فرستادند. روز سوم و بعد از تأیید وضعیت نامناسب خانواده، کمک‌های ضروری غذایی، مواد ضدعفونی و … برای ایشان ارسال شد.

یازده. این خیریه پرداخت برخی بدهی‌های این خانواده را متقبل شده است. بنا به اطلاع در تلاش هستند برای تأمین مسکن هم کمک کنند.

دوازده. با مساعدت یکی از اعضای اتاق بازرگانی … قرار شد در دادن سفارش به مغازه خیاطی خانم این خانواده، کمک شود. تماس با ایشان برای دادن نمونه کار برقرار شده است.

 صمیمانه از همه کسانی که اعتماد کردند، مبالغی کمک کردند، ابراز همدردی کردند، خیریه‌ای که رسیدگی کردند، و همه هم‌وطنانی که حتی در بازنشر متن همکاری کردند، سپاس‌گزارم.

 گزارش‌های مربوط به سرمایه‌گذاری در بورس (سود و زیان‌های احتمالی)، راه افتادن مغازه خیاطی و به امید خدا پیشرفت‌های این خانواده را در آینده هم منتشر خواهم کرد.

پایان پیام

کد خبر : 154136 ساعت خبر : 12:00 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=154136
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات