آتشفشان دماوند آرام و بی‌صدا خوابیده؛ شایعه‌سازی نکنید

آتشفشان دماوند آرام و بی‌صدا خوابیده؛ شایعه‌سازی نکنید

به گزارش پایگاه خبری گلونی بامداد ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹خورشیدی در نزدیکی دماوند زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵.۱ ریشتر رخ داد که به دلیل نزدیکی مرکز زلزله به آتشفشان دماوند شایعه‌ای مبنی بر فعال شدن این آتشفشان منتشر شد اما بررسی‌ها نشان داد که گسل فعال مشا مسبب این زمین لرزه بوده است و ارتباطی به آتشفشان ندارد.

 علی مرادی، رئیس مرکز لرزه نگاری کشوری مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران در خصوص دلیل وقوع زلزله تهران گفت: با اطمینان می‌گویم که این زلزله مربوط به گسل مشا است و فعال شدن آتشفشان دماوند را تکذیب می‌کنیم. 

زلزله در تهران همیشه همراه با شایعات بسیاری است.

گاهی خبر از فعال شدن گسل‌هایی می‌دهند که قرار است تهران را با خاک یکسان کند و گاهی هم به آتشفشان دماوند نگاهی می‌اندازند.

در این شرایط که مردم نمی‌دانند از نگرانی کرونا بیرون نیایند یا از ترس زلزله بیرون بمانند (البته اکثراً تصمیم گرفتند برای ساعاتی کرونا را بی‌خیال شوند و شب را بیرون بخوابند) پخش شایعاتی مثل فعال شدن آتشفشان دماوند چه سودی به حال مردم دارد.

جز این ‌که ترس و وحشت آنها را زیادتر می‌کند و ممکن است برخی تصمیم بگیرند از تهران خارج شوند و به شهرهای دیگر سفر کنند.

یعنی از ترس یک شایعه بی‌اساس گرفتار حقیقتی به نام کرونا و خطر ابتلا به آن خواهند شد.

بهترین کار در این شرایط که ممکن است هر خبری در فضای مجازی مخصوصاً از جانب دوستانی که به فیلم‌های هیجان‌انگیز و ترسناک خیلی علاقه دارند، پخش شود، پیگیری اخبار از خبرگزاری‌های رسمی است.

خبرها را از کانال‌ها و گروه‌های خانوادگی و دوستانه پیگیری نکنید که جز ترس و اضطراب چیزی نصیب‌تان نخواهد شد.

خیال‌تان راحت آتشفشان دماوند آرام و بی‌صدا خوابیده و کاری به کار کسی ندارد.

فقط یک خواهش کوچک، لطفاً بخاطر زلزله، کرونا را کلاً فراموش نکنید. این ویروس هنوز دست از سر ایران برنداشته و خطرش کم نشده است.

ولی گویا کم‌کم ماسک‌ها در حال کنار رفتن است.

حالا مردم ترسیده و نگران بودند و یادشان رفت در کنار چادر و پتو و غذا و… یک ماسک هم همراه خودشان بیاورند، آقای گزارشگر چرا در هنگام مصاحبه ماسک خود را تا چانه پایین کشیده بود؟ بخاطر همدردی با مردم؟ یا چی؟

پایان پیام

کد خبر : 162646 ساعت خبر : 6:44 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=162646
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات