اثر سیگار بر کرونا و اثر کرونا بر سیگاری‌ها

بیانیه سازمان جهانی بهداشت درباره تبلیغ اثرات مثبت سیگار بر کرونا را در این مطلب بخوانید. اثر سیگار بر کرونا و اثر کرونا بر سیگاری‌ها

به گزارش پایگاه خبری گلونی سازمان جهانی بهداشت در بیانیه‌ای درباره تبلیغ اثرات مثبت سیگار در درمان و پیشگیری ویروس کرونا هشدار داد.

بنا به گفته سازمان جهانی بهداشت سیگار سالانه باعث مرگ بیش از ۸ میلیون نفر در جهان می‌شود. بیش از ۷ میلیون از این مرگ و میرها بر اثر استفاده مستقیم از سیگار است و ۱.۲ میلیون نفر بر اثر قرار گرفتن در معرض دود سیگار می‌میرند.

اثر سیگار بر کرونا

سیگار ریسک ابتلا به بسیاری از عفونت‌های تنفسی را بالا برده و باعث شدت گرفتن بیماری‌های تنفسی می‌شود.

بررسی مطالعات جهانی نشان می‌دهد که افراد سیگاری بیشتر از سایر افراد دچار نوع شدید بیماری کرونا می‌شوند.

بیماری کرونا یک عفونت تنفسی است که به ریه‌ها حمله می‌کند. مصرف سیگار عملکرد ریه‌‎ها را ضعیف کرده و کار مبارزه بدن با این ویروس و سایر بیماری‌ها را سخت‌تر می‌کند.

همچنین مصرف سیگار ریسک ابتلا به بیماری‌های غیرواگیر مانند بیماری‌های قلبی عروقی، سرطان، بیماری‌های تنفسی و دیابت را افزایش داده و هر یک از این بیماری‌ها خود باعث افزایش شانس ابتلا به نوع شدید بیماری کرونا خواهند شد.

مطالعات حال حاضر نشان می‌دهند که افراد سیگاری شانس بالاتری برای ابتلا به نوع شدید ویروس کرونا و مرگ بر اثر این بیماری دارند.

سازمان جهانی بهداشت همواره در حال ارزیابی مطالعات جدید شامل مطالعاتی که ارتباط بین مصرف تنباکو، نیکوتین و کووید ۱۹ را بررسی می‌کند می‌باشد و از محققان، دانشمندان و رسانه‌ها می‌خواهد تا مراقب بزرگنمایی ادعاهای تایید نشده درباره مصرف نیکوتین و سیگار و کاهش ریسک ابتلا به کووید ۱۹ باشند.

در حال حاضر اطلاعات کافی برای تایید ارتباط بین مصرف نیکوتین و سیگار و درمان و یا پیشگیری از ویروس کرونا وجود ندارد.

سازمان جهانی بهداشت به افراد سیگاری توصیه می‌کند که هرچه سریع‌تر سیگار را ترک کنند.

۲۰ دقیقه پس از ترک سیگار ضربان قلب افزایش یافته و فشار خون کاهش پیدا می‌کند.

۱۲ ساعت بعد میزان کربن مونوکساید خون به حد نرمال می‌رسد. بین ۲ تا ۱۲ هفته پس از ترک سیگار گردش خون و عملکرد ریه افزایش می‌یابد. یک تا ۹ ماه بعد سرفه و نفس تنگی کاهش پیدا می‌کند.

سازمان جهانی بهداشت بر لزوم اشاعه تحقیقات تایید شده برای محقق شدن سلامت عمومی تاکید کرده است.

مترجم: مریم قره‌گزلو

پایان پیام

کد خبر : 163206 ساعت خبر : 12:08 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=163206
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات