با خرید طلا ارزش پول حفظ می‌شود؟ صادرات طلا را به‌زودی آغاز خواهیم کرد

با خرید طلا ارزش پول حفظ می‌شود؟ صادرات طلا را به‌زودی آغاز خواهیم کرد

به گزارش پایگاه خبری گلونی رئیس اتحادیه طلا و جواهر گفت: روز به روز جمعیت کره زمین زیاد می‌شود اما ذخایر طلا افزایش پیدا نمی‌کند. بنابراین با خرید طلا ضرر نخواهید کرد.

ابراهیم محمدولی رئیس اتحادیه طلا و جواهر در برنامه صبحگاهی شبکه دو «در انتهای الوند» روز دوشنبه ۲۲ اردیبهشت حضور پیدا کرد. او در ابتدای صحبت‌های خود در مورد قیمت روز طلا گفت:

قیمت امروز طلای خام حدود گرمی ۶۶۶ هزار تومان است و دستمزد ساخت نیز بین ۷۵ هزار تا ۱۰۰ هزار تومان است. قیمت سکه طرح جدید نیز ۶ میلیون و ۹۲۰ هزار تومان است. روز گذشته قیمت سکه تا ۷ میلیون تومان هم رفت اما کمی کاهش پیدا کرد.

دلیل این افزایش قیمت این است که روز شنبه و یکشنبه انس جهانی تعطیل بود و وقتی باز شد از ۱۷۰۳ دلار به ۱۷۱۰ دلار افزایش پیدا کرد.

با خرید طلا ارزش پول حفظ می‌شود؟

او در پاسخ به این سؤال که افزایش قیمت طلا جهانی است یا ربط به داخل دارد گفت: قیمت طلا ۱۰۰ درصد باید با انس جهانی باشد اما در سال ۹۸ و اواخر ۹۷ وابسته به بازار ارز داخلی هم شد.

به‌صورت کلی قیمت طلا را دو چیز تعیین می‌کند؛ یکی قیمت انس جهانی و دیگری بازار ارز داخلی. علاوه بر این عواملی نظیر رفتارهای دولت، تقاضاها و … نیز تأثیرگذار است اما همان دو عامل تأثیر بیشتری دارد. در مورد نقش دلالان نیز همیشه این توصیه را به مردم‌داریم که مستقیماً به واحد صنفی که دارای پروانه است مراجعه کنند و سراغ دلالان نروند.

یک سری افراد در محدوده بازار هستند که به‌صورت سرپایی کار می‌کنند. وقتی یک مشتری به آنان مراجعه می‌کند صرف اینکه قیمتش کمی ارزان‌تر است و بدون اطلاع از کیفیت سکه از او خریداری می‌کند.

رئیس اتحادیه طلافروشان بیان داشت: البته باید بگویم خرید سکه از واحد صنفی مجاز دلیلی بر این نیست که قیمت طلا تغییر و کاهش پیدا کند. قیمت طلا بر اساس همان دو عامل اصلی معین می‌شود و نباید فکر کنیم اگر از واحد مجاز خریداری کردیم قیمت طلا کاهش پیدا می‌کند.

دلیل توصیه ما به خرید از واحد صنفی این است که اشکالات به حداقل می‌رسد. اگر کاسب دارای پروانه خلافی کند، مردم می‌توانند به اتحادیه مراجعه کنند و آن تخلف را گزارش دهند درحالی‌که وقتی از یک شخص سرپایی خرید می‌کنید به‌سختی بتوانید دوباره او را پیدا کنید.

محمدولی در مورد مشکلات صنف طلافروشان گفت: مشکل صنف ما این است که رکود عجیب‌وغریبی در خریدوفروش مصنوعات رخ‌داده است. از ابتدای اسفندماه هیچ داد و ستدی انجام نشد و در فروردین‌ماه هم طلافروشی‌ها کاملاً بسته بود و از ابتدای اردیبهشت واحدهای طلافروشی باز شدند.

بنابراین اکنون مشکل نقدینگی داریم. اکنون فروشنده طلا نسبت به خریدار بیشتر است.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر این‌که اگر طلا بخریم ارزش پولمان حفظ می‌شود، گفت: ضرر نمی‌کنید. منظورم خرید امروز و فروش فردا نیست بلکه اگر امروز طلا بخرید و مدتی در پیش خود نگاه‌دارید بدون شک ضرر نخواهید کرد.

دقت کنید که روزبه‌روز جمعیت کره زمین زیاد می‌شود اما ذخایر طلا افزایش پیدا نمی‌کند. بنابراین قیمت آن افزایش پیدا خواهد کرد.

او در مورد خرید طلا در فضای مجازی گفت: صنعت طلا نمی‌تواند دیوار بکشد و بگوید فضای مجازی را قبول نداریم اما بارها عرض کردیم که مقررات و بستر فضای مجازی را تدوین کنید تا اگر کسی در فضای مجازی طلا خرید متضرر نشود.

هفته گذشته دیدم که اتفاقات مثبتی رخ‌داده است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر درباره حباب طلا و سکه گفت: دقت کنید که روز گذشته قیمت سکه با طلای معادل آن حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان اختلاف داشت. نام این حباب است و به عرضه و تقاضا ربط دارد.

اگر عرضه و تقاضا تنظیم شود حباب شکسته می‌شود. دقت کنید که ضرب طلا حدود ۵۰ هزار تومان هزینه دارد و حباب سکه هر چه قدر بیشتر از این عدد باشد یعنی جایی از کار در بازار عرضه و تقاضا می‌لنگد.

محمد ولی با اشاره به صادرات طلا گفت: ۷ کشور در دنیا است که دارای صنعت طلا هستند و ما هم یکی از این کشورها هستیم. بنابراین به صادرات طلا فکر می‌کنیم. باید بگویم قابلیت صادرات طلا را داریم اما در چند سال اخیر موانع زیادی برای این کار وجود داشت.

امیدوارم موانع برداشته شود تا بتوانیم صادرات طلا را آغاز کنیم. اگر صادرات طلا داشته باشیم در بحث ارزآوری و اشتغال‌زایی اتفاقات بسیار مثبتی رخ می‌دهد.

پایان پیام

کد خبر : 162922 ساعت خبر : 3:29 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=162922
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات