برگ خوار بلوط به جنگل‌های سپیددشت لرستان حمله کرد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان، گفت: با توجه به حمله آفت «برگ خوار بلوط» به جنگل‌های بخش پاپی سپیددشت، محلول پاشی در جنگل‌های منطقه «کومان» و «دره اناران» شروع شده است.

به گزارش پایگاه خبری گلونی شیرزاد نجفی امروز دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به بحث اخذ سند تک برگ و کاداستر اراضی ملی در لرستان، اظهار داشت: در این راستا اخذ سند تک برگی بیش از یک میلیون هکتار از اراضی ملی استان در دستور کار قرار گرفته است.

وی، عنوان کرد: این امر طی یک عملیات جهادی و در یک برنامه زمانبندی مشخص اجرا می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان هدف از این کار را تثبیت مالکیت دولت دانست و تصریح کرد: با این عملیات مالکیت مردم نیز تعیین تکلیف شده و مالکین و سرمایه‌‎گذاران راحت تر می‌توانند نسبت به کارهایی که قصد انجام دارند را در دستور کار قرار دهند.

عکس‌های روحان امامی از منطقه آبشار وارک لرستان

طغیان پروانه سبز جوانه‌خوار بلوط

نجفی در بخش دیگری از سخنان خود از محلول پاشی و مبارزه با آفات جنگلی و مرتعی در جنگل‌ها و مراتع حوزه شهرستان خرم آباد خبر داد و گفت: با توجه به حمله آفت «برگ خوار بلوط» به جنگل‌های بخش پاپی سپیددشت، محلول پاشی در جنگل‌های منطقه «کومان» و «دره اناران» شروع شده است.

وی با اشاره به اینکه محلول پاشی با استفاده از تراکتور در حدود ۳۰۰ هکتار در کانون شیوع این آفت شروع شده است، خاطرنشان کرد: با توجه به وسعت جنگل‌های بلوط در استان و صعب العبور بودن برخی از مناطق و محدود بودن نیروی انسانی، فقط نقاط آلوده به آفت «جوانه خوار بلوط» سمپاشی خواهد شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان، استفاده از بالگرد به خاطر هزینه بالا و نداشتن قدرت مانور در برخی از مناطق را به صرفه و مؤثر ندانست و تصریح کرد: نیروهای منابع طبیعی در سراسر استان به صورت مستمر در حال گشت زنی هستند و چنانچه نقاطی را آلوده به این آفت ببینند، بلافاصله اقدامات بیولوژیکی را انجام خواهند داد.

پایان پیام

کد خبر : 160720 ساعت خبر : 11:54 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=160720
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات