تحلیل ژنتیکی و پیچیدگی فرگشت انسان

تحلیل ژنتیکی و پیچیدگی فرگشت انسان

به گزارش پایگاه خبری گلونی در سالیان اخیر نتایج تحلیل‌های ژنتیکی موضوعات مهمی را در رابطه با فرگشت انسان روشن کرده است.

امتزاج انسان مدرن با نئاندرتال‌ها، امتزاج نئاندرتال‌ها با زیر گونه‌های دیگری به نام دنیسووا و انسان مدرن….و حالا در مقاله به تازگی منتشر شده نشریه SCIENCE ADVANCES مطرح می‌شود که در کنار ژن‌های ترکیب شده از نئاندرتال و دنیسووا با انسان امروزی، یک انسان اسرار آمیز منقرض شده دیگری نیز وجود دارد.

این مقاله ثابت می‌کند که در اجداد سه گروه یاد شده نئاندرتال‌ها، دنیوسووا‌ها و انسان‌های مدرن حداقل دو مرتبه با یک انسان ریخت قدیمی و منقرض شده در هم آمیختگی داشته‌اند.

تحلیل ژنتیکی و پیچیدگی داستان فرگشت انسان

نویسندگان مطرح می‌کنند که ممکن است این انسان منقرض شده انسان ریخت هوموارکتوس باشد که حدود یک میلیون و هشتصد هزار سال پیش از افریقا بیرون آمده و در سر تاسر اوراسیا پخش شده‌اند و بعدا با امواج‌های انسانی که از آفریقا بیرون آمده‌اند در هم آمیخته باشند.

بر اساس مدل‌های مطرح شده از سوی محققان این مقاله (راجرز، هریس و آخنباخ، از موسسه انسان شناسی یوتای آمریکا) این نتیجه گرفته می‌شود که اجداد نئاندرتال‌ها و دنیسوواها (که نویسندگان نام “نئاندرسوانی” ها برای این گونه انسان ریخت برای اولین بار گذاشته‌اند) با مردمان بسیار قدیمی دیگری (که اجدادشان دو ملیون سال پیشتر از هم جدا شده اند) قاعدتا بایستی در اوراسیا روی داده باشد، چرا که ‌”نئاندرسوانی” ها تنها در این منطقه از دنیا می‌زیسته‌اند.

مقاله به صورت آزاد در دسترس است و امیدوارم از خواندن آن لذت ببرید.

ترجمه: دکتر سامان حیدری گوران

پایان پیام

کد خبر : 161514 ساعت خبر : 1:37 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=161514
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات