تعویق کنکور کارشناسی ارشد به سود دانشجو یا موسسات کنکوری؟

تعویق کنکور کارشناسی ارشد به سود دانشجو یا موسسات کنکوری؟

پایگاه خبری گلونی فاطمه زهدی: امسال کنکور کارشناسی ارشد به دلیل شیوع ویروس کرونا و حفظ فاصله‌ اجتماعی در دو مرحله از تاریخ ۲۹ فروردین ماه به ۳ مرداد به تعویق افتاد.

تعویق کنکور کارشناسی ارشد

پیشگیری از شیوع ویروس کرونا مسئله‌ای جدی است که نیاز به مدیریت ویژه‌ای دارد؛ تعویق کنکورهای سراری نیز متناسب با شرایط کاملا منطقی به نظر می‌رسد.

اما این موضوع زمانی مورد سوال و انتقاد قرار می‌گیرد که همه‌ ادارات، موسسات و اصناف فعالیت خود را شروع کرده‌اند و مساجد نیز بنا به رعاعت اصول بهداشتی اجازه‌ برگزاری نماز جماعت را دارند، امتحانات نهایی پایه دوازدهم در خردادماه برگزار می‌شود و حتی مجلس نیز در شرایط حساس کنونی همچنان طرح‌های به دردنخور اما دهن پر کن دولت را تصویب می‌کند و به طور کلی مردم به روال عادی زندگی خود همراه با ماسک و دستکش بازگشته‌اند.

با توجه به میزان شیوع کرونا در فروردین ماه و حداقلی بودن فعالیت‌ها تغییر تاریخ کنکور کارشناسی ارشد از ۲۹ فروردین به ۲۳ خرداد قابل قبول بود و با توجه به شرایط کنونی جامعه، که هنوز یک ماه تا این تاریخ باقی‌مانده است، برگزاری کنکور در این تاریخ با رعایت اصول بهداشتی امکان پذیر می‌شد.

اما علاوه بر آنکه دوباره بیش از یک ماه به عقب افتاد، در فروردین ماه نیز مهلت دیگری برای ثبت نام در کنکور ارشد تعیین شد.

دانشجویانی که در این بازه تصمیم ثبت نام در کنکور ارشد را گرفته‌اند خوب می‌دانند در این فرصت ۲ الی ۳ ماه نمی‌توانند منابع اصلی کنکور را مطالعه کنند و بهترین گزینه برای مطالعه و تقویت تست‌زنی کتاب‌های کنکوری ( مدرسان شریف، ماهان، پارسه و…) است‌.

همیشه در دو-سه ماه زمان باقی‌مانده تا کنکور هر کس که بخواهد یک سال و شاید هم چهارسال کم کاری در خواندن کتاب‌های اصلی را جبران کند برای خرید کتاب‌های کنکوری از دیگران سبقت می‌گیرد و تعداد متقاضیان کتاب‌های کنکوری و شرکت در کلاس‌ها و آزمون‌های آزمایشی بیشتر می‌شود و سود تمدید این سه ماه تنها به جیب موسساتی می‌رود که عرضه‌کننده‌ این محصولات هستند.

دانشجویانی هم که یک سال زمان و تلاش خود را برای مطالعه صرف کرده‌اند تا طبق برنامه‌ریزی‌شان در تاریخ موعد آمادگی داشته باشند با تغییر مداوم تاریخ کنکور دلسرد و خسته شده، مطالعه را کنار می‌گذارند و به یک باره ورق به سود خریداران کتاب‌های کنکوری برمی‌گردد.

حالا این وسط تغییر زمان کنکور برای سلامتی مردم است؟!

یا برای بهبود شرایط دانشجویان؟!

از آنجایی که به چشم‌مان بیشتر اعتماد داریم‌ ترجیح می‌دهیم دم خروس را باور کنیم، بالا بروید، پایین بیایید این تغییر زمان تنها و تنها به نفع موسسات و انتشارات کنکوری یا به قول برخی دوستان، به نفع مافیای کنکور است.

پایان پیام

کد خبر : 162370 ساعت خبر : 3:46 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=162370
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات