جشن گلریزان آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد لرستان به صورت غیرحضوری برگزار می‌شود

جشن گلریزان آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد به صورت غیرحضوری برگزار می‌شود

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان لرستان گفت: در راستای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا جشن‌های گلریزان امسال در استان به صورت غیرحضوری از ابتدای ماه مبارک رمضان تا عید سعید فطر با همت خیرین برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری گلونی توکل شاکرمی در این خصوص اظهار کرد: متاسفانه در حال حاضر ۳۷۵ مرد و ۱۰ نفر خانم با بدهی نزدیک به پانصد میلیارد ریال به دلایل غیر عمد در زندان‌های استان زندانی هستند و چشمان منتظر آنها و خانواده‌هایشان خیره به دستان پر مهر خیرین ارجمندی است که هر ساله یاری‌گر زندانیان غیر عمد هستند.

جشن گلریزان آزادسازی زندانیان

شاکرمی گفت امسال با هدف رعایت پروتکل‌های بهداشتی و جلوگیری از شیوع هرچه بیشتر ویروس کرونا در استان، مقرر شده که جشن‌های گلریزان ویژه آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد استان به صورت غیر حضوری برگزار گردد.

شاکرمی گفت خیرین می‌توانند کمک‌های نقدی خود را از طرق زیر به ستاد دیه استان واریز نمایند.

حساب سیبا بانک ملی: ۰۲۰۱۱۰۸۵۸۴۰۰۶

شماره کارت :۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۹۱۱۲۸۷

سامانه:#۷۷۷۷۰۶۶*۷۸۰*

در سال ۱۳۹۸ تعداد ۱۲۸ تن از زندانیان جرائم غیر از طریق ستاد دیه استان لرستان از زندان آزاد و به آغوش جامعه و خانواده خود بازگشتند.

توکل شاکرمی مدیرنمایندگی ستاد دیه لرستان با اعلام آزادی این تعداد از زندانیان جرائم غیرعمد استان افزود: تعداد ۱۲۲ نفر از زندانیان آزاد شده مرد و تعداد ۶ نفر زن بوده‌اند و کل مبلغ بدهی این افراد رقمی نزدیک به ۸۰۰ میلیارد ریال بوده است.

وی با تقدیر از تلاش‌های شبانه روزی مددکاران زندان‌های استان و همچنین کارکنان خدوم ستاد دیه استان، گفت: این همکاران با الهام از سیره نبوی و اخلاق علوی با تشکیل جلسات متعدد با شکات و دعوت به صلح و سازش، نقش بسیار مهمی در آزادی این تعداد از زندانیان ایفا نموده‌اند و توانسته‌اند مبلغ ۳۰۰ میلیارد ریال گذشت رضایتمندانه از شکات اخذ نمایند.

ایشان همچنین بیان داشتند: اولین خیرین ما به نوعی شکات هستند چرا که با گذشت بخشی از دارایی و حق خود نه تنها به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد کمک می‌کنند بلکه جلوه‌ای از فداکاری و ایثار را در جامعه نشانه می‌دهند و به جرات می‌توان گفت اگر این مهم صورت نمی‌گرفت تأمین این مبلغ توسط خیرین کاری بسیار سخت و دشوار بود.

شاکرمی درادامه افزود: ان‌شاء‌الله در سال جدید با فرهنگ‌سازی در جامعه و آگاهی و اطلاع رسانی در خصوص جرائم غیرعمد و با الهام از فرامین الهی و اتکا به آموزه‌های دینی شاهد جذب بیشتر کمک‌های خیرین و نیزافزایش گذشت رضایتمندانه شکات در جهت آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد باشیم.

پایان پیام

کد خبر : 162746 ساعت خبر : 9:48 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=162746
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات