رها کردن زباله در طبیعت این روباه بی‌نوا را گرفتار کرده است

رها کردن زباله در طبیعت با اختلاس میلیاردی فرقی ندارد

به گزارش پایگاه خبری گلونی ما آدم‌ها از طبیعت لذت می‌بریم. گاهی از شهرهای خود خارج می‌شویم و می‌زنیم به دل طبیعت. محیط زیست برای ما آدم‌ها جایی است که برای تفریح به آن‌جا سر می‌زنیم.

اما همین جنگل و کوه و دشت فقط برای ما آدم‌ها نیست. این‌ها متعلق به موجودات دیگر هم هست و می‌توان به جرات گفت سهم موجودات دیگر از این محیط زیست نسبت به ما آدم‌ها بیشتر است.

چرا؟ چون ما از طبیعت فقط برای تفریح استفاده می‌کنیم و آن موجودات برای زندگی از آن استفاده می‌کنند. خب تفریح مهم‌تر است یا زندگی؟

ویدئو از محسن ملک‌زاده از جنگل گلستان

رها کردن زباله در طبیعت

حالا برخی از ما آدم‌ها وقتی به زیستگاه موجودات دیگر می‌روند برای تفریح زباله‌های خود را همان‌جا رها می‌کنند و برمی‌گردند.

شاید بگویند حالا این بطری آب که به جایی برنمی‌خورد. شاید بگویند ملت همه می‌ریزند بگذار ما هم این سطل ماست را اینجا رها کنیم.

شاید بگویند ای بابا میلیارد میلیارد پول مملکت را دارند می‌دزدند بعد شما گیر دادید به این بطری پلاستیکی که من در طبیعت رها کردم؟

این دوستان یا نمی‌فهمند یا خودشان را اینگونه نشان می‌دهند. شما اگر ویدیو را نگاه کنید می‌بینید که یک سطل ماست با یک روباه چه می‌کند.

اینجا یکی از جنگل‌های مازندران خودمان است. آفریقا نیست و آن سطل ماست را هم فردی از قبایل بدوی آفریقایی آن‌جا رها نکرده، یکی از خودمان این کار را کرده است.

یک نکته بگویم و بروم. ریختن زباله در طبیعت منجر به آسیب به موجودات و گرفتن جان آن‌ها می‌شود. از بین رفتن موجودات هم منجر به انقراض نسل آن‌ها می‌شود و کار به جایی می‌رسد که دولت باید میلیاردها تومان هزینه کند تا جلوی انقراض این موجودات را بگیرد.

خب همانطور که می‌بینید کسی که یک سطل ماست را در طبیعت رها می‌کند با فردی که میلیاردها تومان اختلاس می‌کند فرقی ندارد.

البته چرا، یک فرق دارد. او میلیاردها دلار از حق مردم را هدر می‌دهد و برای خود هم چیزی برنمی‌دارد اما آن فرد حداقل عقلش می‌رسد که وقتی آن میلیاردها دلار را از حق مردم برداشت کرد چیزی هم برای خود ببرد.

پایان پیام

کد خبر : 161913 ساعت خبر : 10:57 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=161913
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات