رودخانه کرج غواص نمی‌خواهد؛ فرهنگ سازی کنید

رودخانه کرج غواص نمی‌خواهد؛ فرهنگ سازی کنید

پایگاه خبری گلونی محسن فراهانی: تصور کنید عده‌ای همیشه می‌آیند برای سرگرمی یک تکه سنگ می‌اندازند داخل یک چاه و می‌روند. شما برای جلوگیری از این کار چه می‌کنید؟

راه‌های مختلفی وجود دارد برای جلوگیری از کار این عده. مثلاً اصولی‌ترین و درست‌ترین کار این است که فرهنگ‌سازی کنیم و به آن عده تفهیم کنیم که چنین کاری را نکنند و آن‌ها را اقناع کنیم که کارشان اشتباه است.

راه بعدی که پیشنهاد می‌شود این است که یک چاه دیگر جایی که برای کسی خطر نداشته باشد درست کنیم تا آن عده سنگ‌های خود را داخل آن چاه بیندازند. اینگونه آن‌ها هم سرگرم می‌شوند.

راه بعدی این است که دور و بر چاه حفاظی تعبیه کنیم که امکان انداختن سنگ درون آن نباشد.

اما یک راه نه چندان عاقلانه هم وجود دارد که مثلاً چند نفر را به طور شبانه روزی کنار چاه مستقر کنیم تا هرگاه فردی داخل آن سنگ انداخت، این‌ها شیرجه بزنند و سنگ را خارج کنند.

رودخانه کرج غواص نمی‌خواهد

شاید بپرسید منظور ما از گفتن و نوشتن این حرف‌ها چیست؟ خبر زیر را بخوانید تا متوجه منظور ما بشوید.

بخشدار آسارا با اشاره به فعالیت غواصان در اطراف رودخانه کرج، گفت: این غواصان به صورت داوطلبانه در مواقع بروز حادثه امدادرسانی می‌کنند به همین دلیل صحبت‌هایی با شرکت آب منطقه‌ای برای استقرار مداوم غواصان در اطراف رودخانه مطرح شده است.

صادق کمالی در گفت و گو با ایسنا، در خصوص احتمال افزایش حوادث غرق‌شدگی در رودخانه کرج و لزوم اتخاذ تدابیر لازم برای جلوگیری از آن گفت: این روزها آب رودخانه کرج سرد و خروشان است و امدادرسانی به افرادی که در رودخانه سقوط می‌کنند نیاز به تخصص کامل دارد.

کمالی افزود: همیشه این امدادرسانی به صورت داوطلبانه توسط غواصان بومی منطقه که عمدتاً شغل دیگری هم دارند انجام شده ولی امسال صحبت‌هایی با شرکت آب منطقه‌ای برای استقرار مداوم و در نظر گرفته حق‌الزحمه برای این غواصان صورت گرفته است.

وی ادامه داد: به جز امدادرسانی در آب، در مورد استقرار عوامل خدماتی و امدادی مشکلی وجود ندارد.

بخشدار آسارا در خصوص مسدود کردن برخی از نقاط رودخانه کرج برای کاهش حوادث هم گفت: مسئولیت این موضوع با آب منطقه‌ای است و برنامه‌ریزی‌هایی هم برای این اقدام صورت گرفته است.

پایان پیام

کد خبر : 162363 ساعت خبر : 7:38 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=162363
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات