ماه رمضان امسال بی‌خیال هلیم‌های تقلبی شوید

ماه رمضان امسال بی‌خیال هلیم‌های تقلبی شوید

پایگاه خبری گلونی راضیه حسینی: ماه رمضان نزدیک است و بازار هلیم‌ و آش فروشان داغ.

هلیم‌ را می‌توان یکی از لذیذترین غذاهای این ماه و حتا تمام طول سال دانست اما اصل و خالص آن، نه تقلبی و پشم گوسفندی.

سال گذشته حواشی زیادی درباره هلیم‌هایی که به جای گوشت بوقلمون از پشم گوسفند استفاده می‌کردند درست شد.

فیلم‌ها از آزمایش شهروندان روی هلیم‌ بود که در فضای مجازی دست به دست می‌شد و آن‌قدر این کار ادامه داشت که تا مدت‌ها از کنار هر مغازه هلیم‌فروشی رد می‌شدم چهره یک گوسفند پشمالو توی دیگ بزرگ هلیم‌ که با نیش باز دارد به من می‌خندد جلوی چشمم می‌آمد.

 ترجیح دادم کلاً قید خوردن هلیم‌ را بزنم. ولی بعد از مدتی، با خوابیدن سرو صداها و شایعات و از آن‌جایی که انسان موجود فراموش‌کاری است، این تصمیم هم به مانند تصمیمات دیگری که در کودکی گرفته بودم مانند «دیگه هرگز چایی نمی‌خورم» وقتی یک قطره چای دغ روی پایم ریخته بود یا «دیگه به تلویزون دست نمی‌زنم» وقتی خیلی اتفاقی تلویزیون را سوزانده بودم، دوام زیادی نیاورد و دوباره مست عطر هلیم‌ شدم.

ماه رمضان امسال بی‌خیال هلیم‌های تقلبی شوید

در این روزهای سخت کرونایی که هربار خبری تازه و خطری جدید از این ویروس می‌رسد تقاضای کوچکی از هلیم‌فروشان محترم دارم و آن هم این است که لطفاً امسال بی‌خیال گند زدن به این خوراکی محبوب شوید و بگذارید یک لقمه هلیم‌ اصل و خوشمزه، راحت ازگلوی‌مان پایین برود.

لااقل این دل‌خوشی کوچک را از ما نگیرید و بی‌خیال پشم گوسفند و احشام دیگر شوید.

این روزها به اندازه کافی با اتفاقات عجیب و غریب ویروسی تازه درگیر هستیم، شما دیگر به این مشکل اضافه نکنید و هلیم را سالم، بهداشتی و اصیل به مردم بدهید.

البته از فروشندگانی که همیشه جانب انصاف را رعایت کردند و بخاطر سود بیشتر وجدان‌شان را زیرپا نگذاشتند ممنون هستیم.

مطمئنیم این فروشندگان بسیار بیشتر از تعداد انگشت‌شمار سودجویانی هستند که برای‌شان فرقی نمی‌کند چه چیزی دست مشتری می‌دهند و در هر صنفی هم متأسفانه وجود دارند.

گاهی در فست‌فودها یک همبرگر یا سوسیس را از ماده‌ای گریس مانند که مثلاً روغن است بیرون می‌کشند و دست مشتری می‌دهند. گاهی هم هلیم را نابود می‌کنند. دیگر از کالباس و سوسیس‌ها نگویم بهتر است، خودتان می‌دانید.

ماه رمضان نزدیک است و مردم با کرونا و گرانی درگیر هستند، بگذارید این هلیم برای‌مان بماند، خرابش نکنید.

پایان پیام

کد خبر : 160784 ساعت خبر : 9:51 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=160784
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات