متخلف کشتار کوسه سرچکشی شناسایی شد؛ شرایط نامناسب نظارت بر صید

متخلف کشتار کوسه سرچکشی شناسایی شد؛ شرایط نامناسب نظارت بر صید

به گزارش پایگاه خبری گلونی و به نقل از خبرگزاری مهر تصاویر غم انگیزی از مثله شدن کوسه‌های نادر سرچکشی در روزهای اخیر در شبکه‌های مجازی دست به دست می چرخد.

فعالان محیط زیست با ابراز تأسف از این اتفاق و با اشاره به اینکه در دنیا بسیاری از دوستداران طبیعت برای لحظه‌ای تماشای این کوسه زیبا هزینه می‌کنند.

نرخ جریمه صید کوسه که ۳۵ میلیون برآورد شده است، حداقل راه برای پایان دادن به این فجایع دانستند و خواستار برخورد با متخلفان شدند.

گفته می‌شد این خسارت جبران ناپذیر در سواحل استان بوشهر رخ داده است اما داود میرشکار مدیر کل دفتر حفاظت از زیست بوم‌های دریایی و سواحل دریایی سازمان محیط زیست در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اینکه کشتار کوسه‌های سرچکشی در سواحل استان بوشهر رخ نداده است، اظهار داشت:

بنابر گزارش مسئول دریایی اداره کل محیط زیست استان هرمزگان این تخلف در سواحل این استان رخ داده و فرد متخلف شناسایی شده و هفته آینده به دادگاه معرفی خواهد شد.

متخلف کشتار کوسه سرچکشی شناسایی شد

وی با اشاره به اینکه متولی نظارت بر فعالیت‌های صید و صیادی سازمان شیلات است، گفت: متأسفانه نظارت‌های این سازمان بر فعالیت‌های صیادان بسیار محدود است.

مدیرکل دفتر حفاظت از زیست بوم‌های دریایی و سواحل دریایی با بیان اینکه نظارت‌های دریایی هزینه‌های بالایی دارد و نیازمند تجهیزات گران‌قیمتی است گفت: با وجود اینکه نظارت بر صیادی از حدود اختیارات شیلات است اما با توجه به شرایط اقتصادی نمی‌توان خرده گرفت.

وی افزود: با توجه به این شرایط خاص، بسیاری از افراد هم برای تأمین معیشت به تخریب منابع طبیعی و کسب درآمد از طریق آن روی آورده‌اند و روز به روز این تخریب‌ها گسترده‌تر می‌شود.

کوسه سرچکشی گونه‌ای از کوسه است که به خاطر ساختار غیرعادی و متفاوت سرش که به دو طرف پهن شده به کوسه سرچکشی معروف است.

این کوسه‌ها را می‌توان در سراسر آب‌های گرم جهان و در امتداد خط ساحلی فلات قاره یافت.

برخلاف بیشتر کوسه‌ها این گونه در اجتماع و دسته‌ای شنا می‌کنند.برخی از این دسته‌ها را می‌توان در نزدیکی جزایر کوک و کاستاریکا یافت.

پایان پیام

کد خبر : 161755 ساعت خبر : 8:20 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=161755
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات