پروانه سبز جوانه خوار بلوط به جنگل‌های لرستان حمله کرد

پروانه سبز جوانه خوار بلوط به جنگل‌های لرستان حمله کرد

به گزارش پایگاه خبری گلونی دکتر مجید توکلی در مورد تصاویر پایگاه خبری گلونی از منطقه آبشار وارک لرستان به گلونی گفت: در مورد طغیان آفات جنگلی در بهار سال ۱۳۹۹ اطلاعات را حضور دوستان عرض می‌کنم.

طی دو هفته اخیر شاهد طغیان آفات برگ خوار بلوط در چندین منطقه از عرصه‌های جنگلی استان لرستان مثل قلعه نر، سپید دشت، وارک‌، چم چیت دورود، مله شبانه، سرکانه و چندین نقطه دیگر از عرصه‌های جنگلی استان بوده‌ایم.

متاسفانه در بعضی مناطق شدت خسارت بسیار زیاد است به طوری که برگ درختان به طور کامل توسط آفات برگ خوار خورده شده‌اند.

یکی از مهمترین آفات برگ خوار که در منطقه وجود دارد پروانه جوانه‌خوار بلوط است که ضمن تغذیه از برگ درختان و تنیدن تار روی درختان یک چهره زمستانی به جنگل‌های منطقه داده‌اند.

گزارش تصویری روحان امامی از پروانه سبز جوانه خوار بلوط

البته درختان مورد حمله این آفات بعد از ۲۰ روز دوباره تجدید حیات کرده و برگ تولید می‌کنند ولی در مجموع این درختان ضعیف شده و مستعد پذیرش آفات ثانویه از جمله سوسک‌های چوب‌خوار می‌شوند و در نهایت شرایط برای خشکیدگی و زوال درختان فراهم می‌شود.

گفتنی است جنگل‌های بلوط لرستان سال‌هاست با انواع آفت مواجه هستند.

سمپاشی این مناطق به دلیل صعب‌العبور بودن آنها به وسیله بالگرد امکان‌پذیر نیست و باید به صورت دستی انجام شود.

در برخی از مناطق که با بالگرد می‌توان سمپاشی را انجام داد بالگرد مخصوص این کار وجود ندارد پس منابع طبیعی هر سال برخی از نقاط را سمپاشی می‌کند.

آنچه که خبرنگاران پایگاه خبری گلونی و برخی از مردم بومی گزارش دادند این است که امسال جنگل‌های بلوط لرستان به ویژه در منطقه جنوب و جنوب شرقی و مرکز لرستان با انواع آفت دست به گریبان است.

به نظر می‌رسد کوهنوردان و فعالان محیط زیست انجمن‌های مردم‌نهاد می‌توانند به یاری منابع طبیعی استان بیایند و در سمپاشی درختان کمک بدهند.

پایان پیام

کد خبر : 160795 ساعت خبر : 9:38 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=160795
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات