پوشیدن دستکش پلاستیکی امکان ابتلا به کرونا را افزایش می‌دهد

پوشیدن دستکش پلاستیکی امکان ابتلا به کرونا را افزایش می‌دهد

به گزارش پایگاه خبری گلونی پس از انتشار ویروس کرونا در سطح جهان، مردم برای جلوگیری از آلوده شدن خود و خانواده شروع کردند به اقدامات پیشگیرانه.

یکی از این اقدامات هم پوشیدن دستکش بود. اقدامی که حالا ثابت شده هیچ فایده‌ای که نداشته هیچ، حتا به تسریع انتقال ویروس هم کمک می‌کرده.

در این میان کسی مقصر نیست. ویروس کرونا وقتی آمد کاملاً ناشناخته بود و دانشمندان به مرور توانستند زیر و بم ماجرا را دربیاورند و بفهمند این بیماری چیست.

پوشیدن دستکش پلاستیکی

برای همین هر روز یک خبر جدید منتشر می‌شد که اخبار روز قبل را نقض می‌کرد.

نمونه‌اش ماجرای استفاده از ماسک. یک روز پژوهشگران ثابت کردند نیازی به استفاده از ماسک نیست و روز دیگر ثابت شد همه مردم حتماً باید ماسک بزنند.

حالا در مورد دستکش‌های پلاستیکی هم ماجرا تکرار شد.  پوشیدن «دستکش» ویروس «کرونا» را پخش می‌کند.

نتایج بررسی‌های اخیر محققان نشان می‌دهد استفاده از دستکش در ملاء عام از افراد در برابر کووید ۱۹ محافظت نمی‌کند.

پژوهش‌های میدانی نشان داده که مردم اغلب از یک جفت دستکش در مکان‌های عمومی استفاده می‌کنند و بدون آنکه آن را تعویض کنند به همه سطوح دست می‌زنند.

لمس سطوح مختلف با همان جفت دستکش یکبار مصرف میکروب‌های مضر را گسترش می‌دهد و ویروس را از یک مکان به مکان دیگر منتقل می‌کند.

یعنی اگر دست ما آلوده به ویروس شود به دلیل ماندگاری کم ویروس روی دست‌ها نسبت به ماندگاری ویروس روی پلاستیک، امکان آلوده شدن سطوح کمتری می‌رود.

اما اگر دستکش پلاستیکی در دست داشته باشیم ویروس روی آن را تا ساعت‌ها جابه‌جا می‌کنیم و هرجا که دست می‌زنیم را آلوده می‌کنیم. اینطور کل شهر آلوده به ویروس می‌شود.

از سوی دیگر استفاده از دستکش باعث اطمینان خاطر کاذب می‌شود و همین خطرناک است.

این روزها افراد زیادی را می‌بینیم که دستکش به دست دارند اما با همان دستکش به بینی و دهان خود دست می‌زنند. این یعنی ابتلای قطعی به ویروس کرونا.

پایان پیام

کد خبر : 163500 ساعت خبر : 9:11 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=163500
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات